Hur hinner alla med allting???

Just nu känner jag mig fylld med motivation! Jag vill inreda, shoppa kläder, bjuda på middagar, jobba, träna, träffa vänner och mycket mera. Men tiden, vart finns den? Ta som exempel en vardag som idag då jag har haft 3 mål för dagen: handla, baka bullar och måla färdigt extrarummet (som snart är klart, jippi!). Dagen har hittintills sett ut som följer: fick sova nästan ända till klockan 8, sedan efter att vi vaknat jag och Tyra, ätit frukost och klätt på oss så var klockan ganska mycket. Sedan iväg för att handla, hem och laga lunch, äta, bädda ner Tyra, surfa lite, sen vaknade Tyra ganska snabbt igen, mamma/mormor kom på besök och nu sitter jag här. Ja, det var allt jag hunnit med hittills idag. Men mina mål med bullbak och målning ska jag uppfylla iallafall... Tiden springer iväg men vissa dagar är man ju mindre effektiv än andra, så är det bara...

Jaja, har faktiskt börjat att blanda upp hemmamammadagarna med lite jobb också. Kul att jag får en hel del tider på butiken även om det är lite pyssel att få till det ibland då Tyra inte börjat på dagis än. Tur att hon har snälla mor och farföräldrar! Men snart är det ändå dags för dagis, har fått 6 veckors jobb i sommar så då måste det till en dagisplats. Igår tändes även hoppet om att få plats där vi önskat, något som vi från början fått besked om var omöjligt. Håll tummarna!

Det som motiverar mig försöker jag ändå att få in när det finns möjlighet:

Träning: I helgen var vi i Sthlm och då Linda med familj har eget gym togs givetvis träningskläderna med. Med bästa träningssällskapet och med bra musik på i högtalarna avverkades två riktiga träningspass! Sen jag kom hem har väl träningen inte varit lika tuff men en PW häromdagen med Anne och ett ridpass på Wadesch (+ promenad fram och tillbaka till centrum måste väl också räknas?) är vad som hunnits med än så länge denna vecka.

Inredning: Som sagt är extrarummet nästan färdigt. Har en strykning kvar på de två väggar som jag ska ha färg på. Sedan är det inedningsdags! Så några kvällar har vigts åt målning. Känns jätteskönt att det snart är klart, vi får ju då ett helt rum till! Bildbevis kommer!

Saker att se fram emot: Sådana är viktiga och även tid för sig själv. Närmaste dagarna har jag flera sådana saker. I morgon kommer förhoppningsvis några mammor med barn hit för lite lek och fika. Kanske också hinner med lite inredning i rummet på kvällen. På lördag åker jag till Falun för att spendera tid med min syster. Kanske blir lite shopping, kanske lite ridning, definitivt god mat och gott vin på trevlig restaurang, sen får vi se vad som händer! Söndag när jag kommer hem är det kompisfika som gäller då fina Ki har fyllt år! Nästa vecka måste jag gå på bio en kväll, Water for elephants går nu. Ja det var väl den närmaste tiden.

Nu ska jag baka bullar! Lägger in lite bilder från våran härliga Sthlmstripp lite senare!

Hur ser en "vanlig" dag ut för er och hur får ni tiden att räcka till till allt??

So long!

Kommentarer
Postat av: vicky

Jag prioreterar bort nästan allt! Förutom ridning, loppis, frukost med Benjamin, laga mat, tvätta, handla, jobba som man tyvärr måste. Inga resor, förutom till mamma och få allt serverat!

2011-05-05 @ 21:33:56
Postat av: Emma

Hoppas ni får den dagisplatsen ni vill ha! :) Ja, jag hinner ju knappt med utan barn... Så jag kan ju inte ge ngt bra tips! ;)

Har Thelma kommit hem än föresten?



Kram

Postat av: Lena

Vilket dagis vill ni ha plats på??



Hinna med allt... tja... bara å köra på så brukar man hinna det mesta, mys med barn, jobb, städa, baka och leka med sina vänner ;)

2011-05-05 @ 22:19:59
URL: http://fluffkatten.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Hej!

Kul med bilder från Sthlmsbesöket. Jag skulle uppskatta om du inte la upp några bilder på lille M, är inte säker på om vi vill att han ska synas på nätet än :) Vet inte om du ens hade tänkt det, men säger det ifall att.

Kram

2011-05-12 @ 08:07:38
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback