Juldagen...

Hade ju köpt biljett till parken på juldagen så trots halsont och trots att jag inte var på mitt bästa partyhumör så tog jag mig dit. Vi satt först hemma hos mig och förfestade lite. Sen blev det som sagt parken. Jag hade det ganska trevligt men kände mig så jädra seg (antagligen för att jag var sjuk). Gick hem ganska tidigt men hade ändå haft en trevlig kväll! Förutom en incident då som jag kanske inte behöver gå in på några detaljer om men helt ärligt kan jag inte förstå att någon som jobbar inom ett serviceyrke kan vara så öppet otrevlig och nonchalant. Visst, kanske att jag överreagerade för stunden men jag var trots allt inte särskilt onykter och jag har flera personer som håller med mig om den konstiga attityden som denna person hade mot mig ända från början... Jaja, det var inte hela världen men ju mer jag tänker på det så kan jag inte låta bli att störa mig på att så många inom just denna bransch ofta är otrevliga. Hur ofta har ni fått ett vänligt och trevligt mottagande av en bartender (kvinnlig kanske bör läggas till om du är tjej och läser det här)? Nu ska jag inte dra alla över en kant, en del är såklart väldigt trevliga och duktiga på det som de gör och visst kan jag förstå att det är stressigt och jobbigt med alla fulla, dryga människor. MEN det är OFTA som man aldrig ens får ett enda litet leende från denna yrkesgrupp (återigen, den kvinnliga delen). Jag kanske bara är en otrevlig och besvärlig kund, vad vet jag... Äh, nog om det. Nu är det glömt...

Har igår och idag varit väldigt seg pga min förskylning. Mest legat i soffan framför tvn eller läst i en bok. Måste dock till stallet idag och rida lite. Ska även hem till mamma för att få lite gott käk! Det är ju inte helt fel!

Såg en bra film igår: Underbar och älskad av alla. Rekomenderas!  

Kommentarer
Postat av: Fridah

Gott nytt år , :)

Postat av: Pernilla

Hehe... jag lämnade tillbaka just den filmen idag och jag och Micke tyckte inte den var särskilt bra. Fast vi var nog kanske lite okoncentrerade också. Men smaken är som baken =)
Kram

2007-12-28 @ 14:38:11
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback