Filmtips...

Tänkte kommentera några filmer som jag har sett de senaste dagarna.... Kommer dock inte beskriva handlingen, ni får endast mitt allmänna omdöme om filmerna. Skalan vid samtliga tillfällen då jag bedömer något här på min blogg är från x som är botten till +++++ som är toppen! Delar även ut halvor i form av (+).

Såg "Beck -Gamen" när jag var uppe i Sälen. Måste säga att jag gillar Beck-filmer överlag... Den här var kanske inte den bästa Beck-filmen, men inte heller en av de sämre...
Helt ok och därför får den betyget: ++(+)


Nästa film är "Rocky Balboa". Jag är en av de få som inte har hängt med och sett de tidigare Rockyfilmerna. Jag vet, de är klassiker, men "tyvärr" har jag missat att se dom. Jag fick dock en ordentlig genomgång av handlingen av de som jag såg den här filmen med så jag var hyfsat på det klara med bakgrunden till den här filmen... Måste dock säga att denna film var ett sömnpiller, ända tills det var dags för fight, då blev den ändå ok, men inte mer... Den får av mig betyget: ++


Den bästa av de filmer som jag har sett de senaste dagarna är "The Illusionist". Jag gillar filmer då man får tänka lite, trots att man kanske ändå kunde gissa sig till slutet i denna. Men den var ändå en bra rulle och ok, jag erkänner, jag är lite såld på Edward Norton (som skådespelare alltså =) Den får ett starkt betyg på: +++(+)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback