Min Sälen-helg...

Åkte som sagt upp till Sälen i fredags, var framme runt fyra-fem-tiden tror jag att det var... Jättemysig stuga! Inte så stor men med öppen spis vilket uppskattades! Blev mest att ta det lugnt, käkade tacos när Linda, Mattias och Linus hade anlänt... En riktig myskväll =)

I lördags var det dags att kliva i pjäxorna igen! Åkte slalom en gång i Trysil förra året men innan dess var det nog 10 år sedan! Så det var jättekul att få knäppa fast pjäxorna på skidorna igen! Åkte hela dagen! Det var verkligen jättekul! Fick mersmak så nu måste jag åka snart igen...

Haha, kan berätta en rolig incident också! Hyrde skidor i Tandådalen då jag inte har några egna. På frågan om jag ville ha stöld/skadeförsäkring sa jag nej eftersom jag tänkte att jag skulle ha skidorna på mig hela tiden... Men så blev det ju inte... Gick in och fikade ett par gånger men hittade skidorna efter varje stopp. Sen när det var dags att lämna tillbaka skidorna så var det fel par! Jag hade alltså lyckats byta ut mina skidor någonstans och fick ett par exakt likadana, som passade med mina pjäxor och med samma färg/längd på stavarna! =) Som tur var hade den andra personen redan lämnat in skidorna som jag hade hyrt... Haha, så det kan bli!

Efter skidåkningen var det bara att svida om och bege sig till Lammet & Grisen där vi hade bokat bord. Jag, Kristofer, Bella och Elmer skulle käka... Det var verkligen supergott! Åt så jag blev proppmätt. Orkade dock inte äta av allt... Fick lov att stå över fläskfilén... Men lammfilén och oxfilén var supergott! Åkte sedan tillbaka till stugan (tyvärr kunde inte Elmer följa med eftersom hon skulle jobba). Där blev det mys framför brasan och lite film...

I morse var det bara att börja packa och städa efter frukosten. Gjorde ett stopp efter att vi lämnat stugan på en våffelstuga. Den dyraste våfflan dom hade där kostade 498 kr!! Blev dock ingen sådan för oss. Vi nöjde oss med att fika... =)

Har idag sedan vi kom hem hunnit med lite lunch/middag i Färnäs. Så skönt att slippa tänka på mat idag och bara slappa! Har varit en kanonhelg! Hoppas att vi kan åka upp någon mer helg i vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback