Nyårsafton

Hade det riktigt trevligt igår på nyårsafton! Dagen började ganska tidigt med en tripp till stallet där jag fixade iordning allt och släppte ut hästarna. När jag kom hem låg Kristofer fortfarande och sov så då blev det att jag la mig i sängen igen. Vaknade igen när klockan var halv 1! Kommer inte ihåg när jag sov så länge senast! Men skönt var det!

Tog det sedan lugnt, plockade ihop lite hemma och gjorde iordning mig och sen bar det av till Vi på hörnet. Förutom jag och Kristofer var Ki, Inge och Karin med. Supergod mat var det! I förrätt var det någon soppa med bröd till, pilgrimsmussla (hette det så?) och laxrulle. Varmrätten var oxfilé med fetaostcreme och potatismos. Till efterrätt var det panacotta med hjortron. Åt tills jag trodde jag skulle spricka! Var verkligen hur gott som helst! Blev även en del vin och lite kaffe och fastän vi beställt bord till kl. 7, så kom vi inte därifrån förräns 11-snåret. Gick då hem till oss (uppe) och tände en brasa och drack lite vin. Vid 12-slaget gick vi ut på balkongen där vi hade första parkett för att se alla fyrverkerier. Skålade även i champagne! Det var en jättelyckad kväll, jag är hur nöjd som helst!

Kommentarer
Postat av: snöstjerna

Låter onekligen som om din nyårsafton var trevligare än min= fulla stockholmare i fjällen, kan aldrig bli bra :)
men vi hade rätt kul trots allt!
Kram Eliana

2007-01-03 @ 15:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback