Sol!

Vilket underbart väder det är! Så varför sitter jag här??? Har inte riktigt haft tid att skriva här, eller jag har inte riktigt haft lust heller för den delen... Men nu kände jag att det var dags!

Mina dagar snurrar på som vanligt! På ett sätt känns det ändå lite lugnare nu när vi har praktik för vi får tid på oss att planera och reflektera men samtidigt så har man ju att göra hela dagarna! Det känns bättre för att vi är på skolan hela dagarna och får träffa andra människor (till skillnad på när man sitter hemma och bara läser och har uppgifter att göra) och det är verkligen skönt! Dagarna på praktiken går verkligen superfort!

Sen när man kommer hem är det oftast full rulle! Det är hästen som ska tas om hand, det är mat som ska handlas och göras (ja, jag gör faktiskt mat ibland), det är tvätt och annat som måste tas om hand i mån av tid... Ett helt vanligt liv med andra ord, men med väldigt lite tid till att göra annat på! 
 
Sen är det ju så att när det väl blir helg så bara rusar timmarna fram! Oftast jobbar jag på lördagarna, sen kanske det blir någon slags festlighet på kvällen. På de senaste, jag tror 5 helgerna, har det bara varit en som jag inte haft något inplanerat på! Det är kul att ha roliga saker inplanerade, men ibland är det faktsikt såå skönt att bara ta det lugnt! Så blir det nog i helgen! Då är jag dessutom ledig! (jippi) Så vi får se vad som händer... Kanske skulle bjuda några på middag på lördag kväll och kanske IKEA på söndag, vet inte riktigt hur det blir?

Så den senaste tiden i mitt liv har allting bara rusat fram och det känns som att jag knappt haft någon tid alls över... Några söndagar kanske men då har man varit seg och bakis... =)

Hoppas att det blir sånt fint väder som det är just nu hela helgen! Då ska jag bara slappa och sitta i solen och ta det lugnt! =)

Kommentarer
Postat av: Elmer

Japp, det va det jag ville. Att du skulle med å fika. Kommer hem på måndag kväll igen. Min pappa fyller ju år snart... Å tisdan kommer jag att åka in till Mora. Ska ju få hjälp med visumet. Så om du har tid vore det jätte skoj om vi kunde hitta på nåt. Fast du kanske har fullt upp då. Men veckan efter har du väl påsklov??? Jag kanske åker hem då också. Börjar bli väldigt trött på livet här uppe. Eller rättare sagt, livet som jag inte har här uppe. Jag bara jobbar och jobbar och jobbar. Jag jobbade lite drygt 45 timmar på tre dagar (fre, lör och sön) och sen jobbade jag tio timmar på måndan. Jag va helt färdig då.
Bla bla bla...Förlåt :-)

Men du. Lampan är faktiskt skit snygg. Köp den. Det är bara jag som är lite skadad när det gäller sånna där saker. Hjärntvättad kan man kanske kalla det...

Ha det super

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback