Pajasar...

Måste bara avreagera mig lite...

1. När ska folk som kör bil lära sig vad vägskyltarna betyder? När man kommer från busstationen i hålan som jag bor i så har man företräde. Hur vet jag det? Därför att när man kommer från trafikljusen mot busstationen så finns det en skylt som ser ut så här: A28 Varning för vägkorsningVad jag har lärt mig så betyder det att det kommer en korsning och i den korsningen gäller då högerregeln. Dvs, då får man lov att stanna för bilar som kommer ifrån höger. Om man kommer från andra hållet i samma korsning så finns denna skylt uppsatt:B. VäjningspliktsmärkenDen betyder att man har väjningsplikt vilket betyder att man då måste stanna för bilar vare sig de kommer från höger eller vänster (kan dock endast komma från vänster i det här fallet). Om jag då kör ut från busstationen så vill jag inte att folk tutar, blinkar med helljusen eller pekar finger. I dag råkade jag ut för helljusen i backspegeln...

2. Varför går sååå mycket tid av den här kursen åt till att fixa böcker? Har varit på bibblan ett antal gånger och har ändå svårt att få tag i alla böcker. Vi har till denna 5-veckors kurs 41 böcker som vi ska läsa. Visserligen är många av dessa barnböcker och ungdomsböcker men ändå! Måste ju få tag på alla för det!

3. Spolarvätskan är slut. Märkte jag när jag var i Fu(!) för att klacka om mina stövlar... Mycket man såg på tillbakavägen...




Så, nu känns det lite bättre...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jadu, vissa borde nog uppdatera sina trafik kunskaper något! Häromdagen blev jag okörd på insidan i rondellen som är i noret. Den lilla som är där man åker in till Granngården. Jag var mitt inne i rondellen som till att börja med är enfilig & en idiot bara klämde sig förbi mig på insidan. Helt makalöst! Finns alldeles för mkt dårar i trafiken :o/ GRR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback