Hästskötare sökes!

Mirre var superduktig även på lördagen! Så just nu känner jag mig jättepeppad inför att fortsätta träna honom. Har dock återigen andra problem med stallet. De som sköter Regina och fölet kan inte längre hjälpa till. Det är då jag och Therese som ensamma ska ha hand om fyra hästar samt alla pass i stallet  = ohållbart! Någon som känner någon som vill ta lite ansvar för ett fint sto med föl? In-utsläpp, mockning, skötsel och om man vill ingår även ridning! Det är bara att höra av sig!!

Var annars en ganska trevlig helg. Jag, Stoffe, Elmer och S käkade supergott hemma hos oss (det var fullbokat på hörnet). Sen var det dags för hockey. Blev vinst för Mora vilket var trevligt! Var även riktigt mkt folk i ishallen! Matchen i sig var väl inte den roligaste men huvudsaken är att det blev vinst! Efter matchen drog vi hem till oss där 6 personer till anslöt. Vi drack vin, åt snacks och snackade en jädra massa!

I söndags hade jag utsläpp av hästarna. Det gick bra och det kändes inte särskilt tungt att gå upp så tidigt och leda hästar och mocka. Somnade dock om när jag kom hem. Var sen superseg hela dagen! Skittråkigt! Hur kunde det komma sig? Såg ett par filmer, Beck - I guds namn samt Shooter. Båda var väl ok...

Nu blir det väl att plugga lite... Kanske en sväng ner på stan... Stallet lite senare... Usch, känner mig helt off idag...

Kommentarer
Postat av: iana

Hej!
Jag hade ju gärna hjälpt till, men nu har ju jag börjat jobba mån tom torsdag och då är jag ju borta hela veckorna...
Foto blir på söndag kl 14.oo samling vid tingsnäs. OM du skulle hinna hem ;)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback