Är det värt det?

Klockan är nu 07.14. Har redan hunnit med att väga transporten på Sita. Nu ska jag snart iväg och reg.besiktiga den. Sen ska jag till Bonäs och lämna av den samt eventuellt släppa ut hästarna (det beror på om någon redan gjort det eller inte, fick aldrig något svar på min fråga som jag ställde igår om någon kunde släppa ut dem). Efter det hem för att byta om och sen är det jobb hela dagen. Efter jobbet ska jag återigen till stallet för att rida och mocka åt Regina. Har sagt det förut och jag säger det igen - hästar slukar tid...

Ibland undrar man vad man håller på med. All tid och all energi som man ger till hästarna.

Men jag älskar hästarna! Jag älskar att vara i stallet när det är helt lugnt och allt man hör är hästarna som tuggar på sitt hö. Jag älskar att ta en ridtur ute i skogen likaväl som jag älskar att träna dressyr. Jag älskar att helt plötsligt när man står och borstar få en hästmule som snusar på en och vill gosa.  

Så svaret på frågan - JA, det är värt det!


Kära Mirre som jag tyvärr inte rider längre.
Vi har haft många fina stunder tillsammans...

______________________________________________________

Edit: Nu har jag varit iväg med transporten och det gick inte så bra. Tydligen så måste man göra en massa förändringar på transporten (till det sämre) om man ska få typa ner den... *suck* Jag som ringde och frågade innan och det enda de sa var att den skulle vägas innan. Så det har jag gjort helt i onödan nu.
Så nu står jag (och alla andra som vill ut och åka med transporten???) med problem. För jag vill inte köra olagligt...

Kommentarer
Postat av: iana

Vilket bra läge att få dem att byta upp sig till en annan transport ;)

Nix, han ska opereras den 20:e Vi åker till sthlm på måndagen den 18:e...

Sen ska han läka, och sen behöver vi nog en lite utlandstripp... he he!!

Postat av: iana

Hm, jag passar nog grönt :D

Blont, nja!

Det står nog mellan mörkt och den färgen som jag har på min profilbild...

Aaaahrggg! SVÅRT ju!!

TAck för att du tycker iaf!!

KRAM

2008-08-12 @ 23:12:39
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback