Hamlet nästa...

Den här dagen har faktiskt varit lite bättre än igår... Några anledningar till det:
 

+ Faktiskt så kunde jag idag registrera mig på mina kurser så nu är allt klart inför kursstarten. 

+ Jobbtimmarna idag gick väldigt fort! Vi har dels fått varor och dels så har vi börjat skylta om lite i affären. Det är en av de saker som jag tycker är roligast på jobbet, omskyltning! Allting känns mycket nyare och fräshare och det är skönt att se något annat från kassan. (Nu är det ju inte jag som är "hjärnan" bakom omskyltningen men det är kul att assistera också!)

+ Fick idag sms om att allt var klart i stallet och att jag kunde vara ledig så jag passade faktiskt på att vara just det trots att Regina vilade i förrgår och trots att hon blir dryg efter vilodag. Men jag får se till att rida ordentligt resten av veckan istället...


- Dagens stora minus är att något som jag väntar på aldrig verkar vilja dyka upp. Orkar bara inte ringa och tjata då det säkert finns någon anledning (?) till att det dröjer... Så hoppas verkligen att det dyker upp snart...


Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite Shakespeare nämare bestämt Hamlet. Måste ju förbereda mig inför kursstarten. Nu kommer jag säkert inte säga det här om fem veckor MEN: Litteraturvetenskapskurserna är än så länge de roligaste och bästa kurserna som jag har gått. Och vi har verkligen en superduktig kursansvarig. Så dramatikkursen som jag ska gå nu ser jag faktiskt fram emot... Den andra kursen säger jag ingenting om så har jag ingenting sagt! =)

Natti på er!



1: Zlatan drar alltid mattan mot gardinen och elementet när han ska sova...
2: Telma sover ofta som en boll...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Ni är inte sugen på en till katt igen?!

Jag har en kompis vars katt börjat protestkissa inomhus när dom fick bebis, han kanske skulle trivas om han fick vara utekatt. Tänkte på er då, vill ni prova?!

Kram

Postat av: Pernilla

Visste ju egentligen redan svaret innan jag frågade :)

Kram

2008-08-20 @ 12:45:00
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback