Travkändisar och lyxmat...

Då var man hemma igen! Det har varit så otroligt skönt att komma iväg ett par dagar. Vi har verkligen haft det superbra. Här följer en resumé:
Varning för långt inlägg! =)

fredags så gick vi ut och käkade nästan direkt när vi kommit fram. Hittade en supermysig restaurang som var som på en innergård (med glastak). Det var verkligen superfint! Härlig lugn atmosfär och riktigt god mat! Jag käkade hjortytterfile med potatis- och persiljpure och så var det lite annat också med på tallriken (som jag inte kommer ihåg vad det var). Åt även efterrätt och det blev nougatfylld chokladbakelse med vaniljglass. Mums! 

Efter middagen så gick vi vidare till First hotell (det var inte bara hotellbar, det var uteställe också). Där var det härlig miljö, goda drinkar, mycket folk och bra musik. Snacka om att man inser vilka jädra dåliga uteställen det finns i Mora när man går ut på bra ställen i andra städer! Usch, är verkligen trött på de ställen som finns här hemma som har tråkig miljö, dålig bar och ofta dålig musik. Oj vad jag klagar men jag tror att ni som bor här förstår vad jag menar?!  

I går, lördag, så började vi dagen med frukost på First hotell. Vi bodde ju i lägenhet men kände att vi ville unna oss lite lyx den här helgen. Till "pojkarnas" glädje så var det någon slags travsammankomst vid frukosten så alla stjärnkuskar och en del tränare var där och åt och blev intervjuade. Haha, om det är någon slags "kändisvärld" som vi kommit närmast så är det travets. Under alla travresor så har man nu träffat (eller sett) de flesta inom Sveriges travelit. Vi har även varit V.I.P på en del tillställningar och vi har (som jag nämnt tidigare) varit prisutdelare på elitloppsdagen. Jajje har stått i samma stall som Victory Tilly och den här gången stod han i samma stall som Hultmans hästar (de kom 1:a och 2:a i storloppet Sundsvall Open Trot).

Måste bara nämna en lite rolig parentes. Haha, var lite roligt när jag stod i en kö på travet. Då börjar två killar bakom mig att snacka och den ena killen pekar på Kristofer och säger till den andra: "Kolla killen därborta, han äger Jay Jay Okocha". Och sen började de skvallra om ditten och datten. Hästar som de trodde att han ägde osv. Haha, tror det var ungefär hälften som stämde! Det slutade med att Kristofer slängde några ord med dem och tydligen kände han den ena lite. Men jag tyckte det var kul hur de snackade OM honom innan.

Själva loppet för Jajje gick inte så jättebra. Tyvärr så blev han oplacerad. Han fick (återigen) en tuff resa i dödens. Sen när han äntligen fick lite draghjälp så stumnade den hästen helt och drog Jajje med sig bakåt. Dessutom så gick han med punktering i över ett helt varv. Så stackars gubben blev trött på slutet. Kanske hade han inte sin bästa dag heller, trots att Torbjörn Jansson sa att han kändes "skitfin" i värmningen och att det bara var upp till kusken att fixa loppet! Men ingen hade räknat med något superlopp pga spåret så besvikelsen var inte så stor.


Summa summarum så har det varit ett par superhärliga dagar i Sundsvall!

Kommentarer
Postat av: iana

Så, Kristofer är lite av en kändis tackvare jajje ;) he he!!

Låter som en superskön helg!!

Synd att det blev ett dåligt lopp för Jajje bara.

Jag har ägnat mig åt att jobba 35 timmar på 3 dar... Lite småsliten idag kan man säga!

Säg till om du hinner med lunch/fika nån dag. Vet att du har fullt upp, så du får bestämma när och om du hinner, så hoppas jag att jag kan samtidigt!! :)

kram



Postat av: Tin

åhh vad mysigt ni verkar ha haft det! klart du får komma och hälsa på!

2008-08-31 @ 14:58:23
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag o mamma kollade på eran/kristoffers pålle på tv:n Jätte fin häst!!!

Kram

2008-08-31 @ 17:43:17
URL: http://tessie80.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Låter som ni haft det jättemysigt.



Angående tavlan så lovar jag ingenting =) Beror helt på resultatet.

Det där med att jag är duktig på färg, form och stil vet jag inte om det stämmer, men jag tycker det är roligt =)



Jaaaa det ska bli skitroligt att ni kommer ner allihopa!!!



Kram

2008-09-01 @ 08:54:20
URL: http://pernillas.com
Postat av: Emma

Låter som en härlig helg!



Kram

2008-09-01 @ 18:31:05
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback