Ridtur med skottlossning...

Har precis kommit hem ifrån stallet. Kan ju säga såhär: Det har gått bättre att rida vid andra tillfällen... Planen idag blev så att vi skulle rida och möta Eliana och Grande ute i skogen. Detta innebar att vi skulle rida en ny väg = jättefarligt (enligt hästarna). Efter att vi kommit förbi allt det farligaste och efter att vi skiljts från Eliana hittade dock jag och Elmer en kanonfin sandväg som vi kunde rida på. Förhoppningen var att denna sandväg skulle leda mot stallet. Tyvärr så hade vi lite tidspress så efter ett tag kände vi att vi fick lov att vända och rida tillbaka då vi ännu inte börjat känna igen oss. Efter en stund så börjar vi höra skott ute i skogen. Riktiga smällar. Vi kom närmare och närmare ljudet och hästarna blev mer och mer uppstressade för varje smäll. Till slut lyckades vi dock komma fram till de som sköt och lyckades få dem att sluta skjuta då vi red förbi. Anledningen till skotten var att det låg en skjutbana precis bredvid ridleden! Smart! Jag kan säga att hästarna var ännu stissigare på hemvägen än de var när vi red bort så idag blev det inte mycket till riktig ridning.... 

Känner att jag måste försöka få till några riktiga ridpass där vi kan ligga och rulla på i galopp utan avbrott. Måste även åka till ridbana snart. Hon är ju en jättemysig häst som är trevlig att rida men jag vill ju få till allt så att det blir så bra som möjligt, och det helst igår! Haha, jag är så otålig! Vill ju se vad hon kan bli för en häst! =)

Har fått förfrågan om jag inte kan visa en bild på underverket också. =) Så fort jag har en bild att tillgå så kommer jag att visa den här! Om jag ska beskriva henne så är hon ganska liten, brun med bläs och pigg o glad! Kanske att hon hetsar upp sig lite väl ibland men överlag väldigt positiv! =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ojdå! Inte kul med en skjutbana så nära...

Nöjer mig med den beskrivningen så länge då ;o)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback