Titanic...

När Titanic gick på bio så var jag och såg den två gånger. Första gången så var jag helt knäckt efteråt. Tårarna fortsatte att spruta under hela vägen hem från bion. Nu kommer jag inte ihåg vilket år Tittanic kom men jag tror att jag gick på gymnasiet, eller om det var högstadiet.

Sedan dess så har jag sett filmen ett flertal gånger på dvd. Det sjuka är att jag fortfarande tycker att det är en underbar film. Den blir så sorglig när man tänker på att fartyget faktiskt har sjunkit i verkligeheten och att massor med människor miste livet.

En sak som verkligen förstärker intrycket är musiken i filmen. James Horner har verkligen gjort ett superjobb! Efter att jag sett filmen första gången så köpte jag soundtracket och jag blev tårögd när jag lyssnade på musiken... =)

Nu vet jag att många tycker att det är en skitfilm. Men jag tycker att den är underbar!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh, jag tycker också att den är underbar =)

Kram

Postat av: Emma

Den ÄR underbar, jag har till & med köpt den!

Kommer ihåg när var & såg den på bio. Dels var det ju en kille som satt & sms:ade brevid oss typ hela filmen & vi blev skit irriterade. Sen så kommer jag ihåg hur du levde dig in när båten sjunker & står på högkant & människor bärjar falla. Aj, oj, aj, oj, aj, oj, aj, oj!!! Något sånt om jag inte minns helt fel ;o) Hehe...



Kram kram

2008-12-17 @ 09:34:44
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

Såg den också igår fast jag sätt den flera gånger..........och jag är ju så att jag knappt kan titta på barnprogram utan att gråta så jag gjorde som Tin, titta inte på slutet!

2008-12-17 @ 10:51:25
Postat av: Pernilla

Mm är kanske lite gladare idag =)

Kram

2008-12-17 @ 13:55:46
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback