Dubai, Dubai, Dubai

Såg lite på dokumentären "Världens vildaste vanvett" på svt ikväll. Det var ifrån Dubai och hade fokus på alla deras helt otroliga byggnationer.

I Dubai är ALLT möjligt!

Jag längtar tillbaka! Var ju där i höstas och det var den bästa semester jag har varit på! Kände igen mig från flera platser som var med i dokumentären. Bland annat dessa:

1.
 2.  3.  4.  
(Klicka för större)

1: Skidbacken sedd inifrån shoppingcentret (Mall of the Emirates)
2: Burj Dubai
3: Emirates Towers
4: Burj al Arab

Förutom allt det storslagna så saknar jag såklart värmen (ja, trots att det var över 50 grader varmt ute - man vänjer sig) och allt annat som vi var med om där!

   
Utsikten från vårat hotellrum (En del av Palm Jumeirah syns ute i havet).


image450

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback