Min Östersundstripp...

Blir en kort uppdatering om resan. Och inga bilder får ni heller! Haha!

I fredags begav sig då Kristofer, jag och P till Östersund. När vi kom fram så checkade vi först in på hotellet, sen tog vi direkt en taxi ut till Å. Hon hade lagat supergod mat så vi käkade, drack och hade det trevligt!  

Dag 2 började med hotellfrukost. Sen kom jag på att jag hade glömt att ta med mig en mössa och då det var uteakriviteter planerade hela dagen så bestämde jag mig för att jag fick lov att köpa en. Så på väg till stallet, iförd full stallmundering så blev det ett stopp på Indiska så att jag kunde inhandla min mössa (eller rättare sagt, älsklingen inhandlade den, tack!).

I stallet blev det lite fika innan det var dags för ridtur. Som jag tidigare sagt, jag fick rida stjärnan! Haha, känner mig ärad! Hoppas att han vinner nästa måndag nu då!

Efter ridturen blev det skoterfärd till en slogbod där vi käkade kolbulle, fikade och bara umgicks. Var jättetrevligt, men något kallt mot slutet...

Var både trött, stel och frusen när jag kom tillbaka till hotellet men efter en dusch och ett glas vin så var man igång igen! Stannade på hotellet, dit hela gänget kom, för att se på travet. Sen begav oss till en restaurang där jag åt supergott! Kommer inte ihåg exakt vad jag åt men det var någonting med chevré till förrätt och oxfilé bakad potatis och god sås till varmrätt. Fortsatte sen till ett par pubar (hur många pubar finns det i Östersund egentligen???) men alla var ganska trötta så vi bröt upp ganska tidigt. Hehe, hittade ett par vimmelbilder men de får ni inte se! Haha!

I söndags var det bara frukost och hemfärd som stod på schemat. Jag var hur seg som helst hela dagen kan jag lova! Blev ändå en trevlig  tur hem då vi åkte via Vemdalen. Stannade till där och kollade på L och M:s stuga (hus!) som de håller på att bygga. Kommer att bli jättefin!

That´s it! =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Jag jag måste bli hurtig nu. Snart blir det vår och sommar, då kan man inte dölja "vadderingen" med kläder. Jag får med andra ord välja... stanna inne och inte visa mig bland folk på hela sommaren eller bli smalare. Satsar på det senare alternativet :)

Det låter som ni hade det bra i Östersund. Roligt!

Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback