Lite småirriterad...

... över allt och inget.

Framförallt är jag irriterad över att jag är så j--la seg och trött. Hatar att gå runt och känna mig som en zombie. Antagligen är det min trötthet som gör att jag är irriterad på de andra sakerna. Så tröttheten är skurken.

Är irriterad på vädret som svänger mellan regn och sol, mellan kvalmighet och kyla. Skyller dessutom på vädret att jag är trött.

Är irriterad på att jag jobbar lite i motvind (pratar inte om mitt riktiga jobb utan om mitt andra "jobb"). Vi går förbi varandra på något sätt. Jag planerar, fixar och ordnar. Sedan planerar, fixar och ordnar någon annan på ett helt annat sätt än vad jag tänkt mig. Kommunikation? Ska jag eller ska ni? *suck* Och är ni överhuvudtaget intresserade av hur jag har tänkt? Känns som att allt arbete som jag lägger ner inte är till någon nytta, jag hade lika gärna kunnat skita i allt. Förstår att ni antagligen inte fattar alls vad jag svamlar om men vill inte gå in i detalj på vad jag menar heller. Skriver endast av mig för tillfället... Inget "allvarligt" har hänt utan det är antagligen bara jag som överreagerar pga mitt "irriteradehumör". 

Sen är jag lite småirriterad på några andra saker också men tänker inte ens ta upp det för risken att göra en höna av en fjäder. Jag vet att mitt "irriteradehumör" är orsaken till att jag överhuvudtaget irriterar mig över dessa saker så jag låter det passera.

Det blev många "irritera-ord" i det här inlägget. Nu ska jag byta om till mysisar, sätta mig på altanen, ta ett glas vin och läsa min (eller det är Elmers egentligen =) bok. Och om en liten stund så hoppas jag att mina "irriterande-tankar" är som bortblåsta! Hatar att känna/vara såhär. Snacka om att slösa sin energi (haha, den lilla man har) på onödiga saker!


                                                                                                               

Edit: Kom på en till sak som är irriterande - myggjävlarna!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch! Det är så drygt när man känner sådär... Till slut blir man typ irriterad på att vara irriterad & då brukar det gå över åt mig iaf.

Håller dock med om myggorna- GRRRRR! :o/

Hoppas att du är på bättre humör snart, det brukar ju gå översom tur är ;o)

KRAM

Postat av: Stickis

Usch jobbigt att vara så där.. Händer mig oxå ibland.

Hoppas att det känns bättre snart.

Ska vi hitta på något någon dag, behöver ju bara vara en snabbfika eller promenad eller något?

Kram kram

2008-06-30 @ 21:07:20
URL: http://stickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback