Hockey, tält och Vasalopp...

Så här har min helg sett ut:

Lördag: Först jobbade jag. Sen var det tänkt att jag skulle till stallet men då min hästägare var hemma så slapp jag åka dit då jag fick ett mess om att allt var fixat! Skönt att vara helt hästledig ibland, det blir ju inte så ofta...

På kvällen blev det först hockey. Jag och Ki gick in på ståplats men vi stod på läktaren i bara en period, sen satt vi i baren. Haha, hopplösa! Vi hade det så trevligt där att vi tyckte att vi kunde stanna kvar, det enda som var tråkigt var väl att vi missade lite av stämningen i hallen. Men de två första målen fick vi se "live", så det var bra ändå!

Efter hockeyn blev det tältet. Fattar inte hur det kan kosta 120 spänn att gå in där? Något sopigt coverband spelade och så blir det bara att man sitter vid något bord och snackar och dricker. Nä, nästa år tror jag att jag hoppar tältet faktiskt. Kan spela bättre musik, snacka och dricka hemma istället. =) Haha, en sak var dock lite rolig. Jag fick visa leg 2 ggr! (Jag är xx antal år äldre än åldersgränsen)

Efter tältet blev jag bjuden på supergod hamburgare av J och Ki. Mmmm, då blev kvällen bra igen! =)

Söndag: Hästägaren var återigen en pärla och skickade ett mess om att allt var klart i stallet och att hon kunde ta mitt pass. Var lite bakis så det var verkligen underbart att få ligga kvar i sängen.

På em hade jag ett pass på Vasaloppet. Skrev ut diplom och åkprofiler. Tycker att det är riktigt kul att sitta där. Alla skidåkarna är så glada trots att de är helt färdiga och det märks att de uppskattar om man snackar lite med dem och är lite trevlig! Jättekul!

Var så duktig när jag kom hem att jag plockade ihop, diskade och hängde tvätt trots att jag var megatrött! På kvällen blev det tv-tittande med älsklingen som kommit hem igen. En annan del av Köping är ju helt kung! Haha, Tobbe är så jädra rolig, definitivt min favorit! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback