The weekend...

Vilken skön helg jag har haft! Var ledig hela helgen och det kändes verkligen att jag behövde det. Har hunnit med en massa pyssel hemma och ändå har jag verkligen tagit det lugnt; haft en sovmorgon, fikat på Kaffestugan, haft middag i stallet, plockat svamp och ris osv.
 
Jag är inte bara utvilad, jag har äntligen hunnit ikapp med allt hemma också som tvätt, städning, höstpyntat trappen ute mm och då njuter jag som bäst! Det går inte riktigt att slappna av på samma sätt när det ser ut som en bomb runt omkring en och man har massor med saker som man borde göra...


Idag har jag dock tagit det lite fööör lugnt, har inte pluggat något alls än! Men jag tror att jag ska hinna med allt ändå den här veckan. Nu är det inga föreläsningar kvar och allt som ska läsas är läst. Men jag har en redovisning och en tenta så en del plugg blir det ändå. Men lite lugnare än vanligt.

Det enda "vettiga" jag har gjort idag är att jag varit i stallet. Idag stod jag på backen för första gången under en ridtur på Regina . Hon reste sig så högt att stiglädren gled ur sina hållare. Jag hamnade på fötterna och Regina lyckades hålla balansen och tippade aldrig över men det var inte långt ifrån... Måste nog fundera ut ett annat träningsupplägg som passar henne bättre, får se hur jag löser det...

Just ja, i lördags var det någon som körde runt hela kvällen OCH natten med en bil som lät som en HD med ljudförstärkare! Behöver jag säga att jag inte kunde sova särskilt mycket den natten??? Funderade ett tag på att ringa farbror polisen men vad skulle jag säga: "Hej, jag har lite svårt att somna"? Sen tänkte jag ett tag att jag skulle kila ut och försöka få stopp på bilen och prata vett med föraren men hur kärringaktigt skulle inte det varit? Så istället led jag i det tysta...

Ja, det var min helg det. Hoppas att ni också har haft det bra!

Kommentarer
Postat av: iana

Tackar!! JAg är väl lite nöjd... Jag är ju rädd för att bli nöjd, vill alltid sträva längre vet du ;)

Du din avsittning lät ju riktigt läskig!!

Hatar när de reser sig okontrollerat är superglad för att jag fått Grand att sluta med det.

Jag är ledig ända till lördag, vill du ha lång lunch någon dag??

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback