Skitböter...

Under påskhelgen fick jag en fortkörningsbot... Jag är 100% säker på att polisen sa att jag körde 80 km/h (detta på en 70 väg). Grejen är bara att jag upptäckte nu att på boten står det att jag åkte 81. Ok inget märkvärdigt kanske förutom att det skiljer 500 spänn i bötesbelopp beroende på om jag körde 80 eller 81!!

Jävla skit rent ut sagt...

Har pratat med trafikenheten och visst kan jag få prata med polisen i fråga om jag nu vill det (som jag kanske eventuellt kan få prata med tidigast efter helgen). Men frågan är vad det är lönt. På alla papper som finns angående detta så har han skrivit 81 så jag antar att han kommer att hålla fast vid det... Så det känns ganska lönlöst att ifrågasätta honom... Det kan ju även vara så att han sa 80 men att det stod 81 i själva mackapären som tar hastigheten (för där kommer jag inte ihåg vad det stod). Men surt att han sa 80 och jag fick böter för 81...

Kommentarer
Postat av: vicky

ring bara för sakens skull och be han dra åt helvete!

2009-04-17 @ 21:04:12
Postat av: Emma

Vad irriterande :o/

Att 1 km kan skilja så mkt, 500,- shit alltså...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback