Forts. på minimakover och babyshopping!

Efter att jag blivit lite fräsch i håret igår fortsatte jag min lilla "make-over" med att snygga till naglarna! Gjorde lite fransk manikyr och pimpade till det hela med glitter:


Svårt att få glittret att hålla sig där det skulle vara, men, men...

Nu nog om allt ego-fixande! Idag har jag förutom det dagliga pluggandet även bland annat varit och shoppat lite till bebis tillsammans med Kristofer. Blev ett par pyjamasar och ett par strumpor. Eftersom bebis kommer att få sitta i baksätet i bilen inhandlades även en "backspegel" så att man kan se bebis i bilens backspegel. Får väl se om det funkar... I morgon tänkte jag försöka hitta en lite varmare overall att ha den första tiden. Till storlek nummer två har jag redan ett par men vill såklart att bebis ska vara varm även första tiden! Får se vad jag hittar... Sedan blir det nog inköp av en Britax bilbarnstol i morgon OM den går att sätta fast i våran bil med vanligt bälte. Gick att köpa till "iso-fix" eller vad det nu kallas men ställningen kostade mer än själva bilbarnstolen! Lite saftigt kanske... 


Vill gärna ha tips på vad som mer kan vara bra att inhandla innan bebis kommer! Några förslag på "bra att ha"-saker???

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, vilka söta grejor! Har tyvärr inga bra tips att ge...



Kram

Postat av: Anonym

Puss gumman nu kommer jag till sängen!!

2009-12-03 @ 23:14:50
Postat av: iana

Åååå, nu börjar det att bli riktigt spännande!! :)

Kram

2009-12-04 @ 11:22:15
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nu börjar det bli spännande! Så nära juh.

Skönt att det är fler som känner igen sig i glasögonkänslan. Jag tycker absolut att du ska ha linser under förlossningen. Jag hade inte det, mest för att jag inte orkade sätta i dem på morgonen för jag fick fokusera på annat :) Glasögonen hade jag ett tag och de var mest i vägen så på slutet inget synhjälpmedel alls.



Eftersom jag alldeles nyss varit i din situation så tänkte jag dela med mig av vad vi uppskattade i början för prylar: Febertermometer (jag fick nojjan när vi kom hem från BB och fick för mig att hon hade feber, då är det skönt att kunna kolla). Efter lite research verkar det som att en hederlig rumptermometer är det bästa när de är så små. En annan bra grej är "Näs-Frida", en grej man suger ur snor/snorkråkor ur näsan. Det är svårt att komma åt därinne och har de en liten kråka så vill man ju ta bort den.

I princip alla grejer jag hade köpt innan var i storlek 56 men eftersom de oftast inte är så stora när de kommer ut så tyckte jag att det var frusterande att typ allt var för stort.

Det var några tips.

Hoppas du njuter i fulla drag sv slutet på din graviditet!

Kram kram och trevlig helg.

2009-12-04 @ 13:22:46
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: MondayGirl

Fina naglar och shoppingfynd!

Grönt är skönt =)

Vad roligt det ska bli att se om det blir en tjej eller kille!

Jag passar på att önska LYCKA TILL så att jag har sagt det, man vet ju aldrig när det är dags!

Du mååååste (faktiskt) höra av dig så fort h*n anlänt och du har ork förstås.

KRAM

2009-12-04 @ 15:24:43
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Emma

Svar: Tack! Det känns jätte bra :)



Shit alltså, det är verkligen nära nu! Åhh, vad spännande!!!



Kram

2009-12-04 @ 20:47:53
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback