Julgodishelvete...

Grrrr... Jag är så arg just nu... Har försökt mig på att göra mintkyssar två gånger nu men det blir bara helt misslyckat! Har först blandat floursocker, vatten och ättika. Sedan har jag kokat upp och kokat en stund och gjort "trådprovet". Sedan har jag tagit av kastrullen från värmen, hällt upp smeten i en skål, hällt i pepparmyntsoljan och blandat ihop det hela. Sedan har jag ställt skålen ovanpå en kastrull med kokande vatten. Men båda gångerna har det vid det här laget börjat bildas klumpar i smeten och allt har bara stelnat till en hård, smulig massa. Istället för att vara "trög och tjockflytande" som det står i receptet. Så nu skiter jag i det. Det blir inga mintkyssar... Och förmodligen inget annat julbak heller... Jag tröttnade nu! Blä!


Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Hihi,ja jag vet då inte heller hur man gör så jag kan inte råda dig alls...=D

Trökigt när det ska jäklas,man kan bli tokig på sånt...dumma mintkyssar...=P



Ja de va då för väl att hennes vovve kom till rätta...=D

Kram från Nusnäs <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback