Trerättersmiddag och bio!

Höjdpunkterna denna helg har dels varit fredagkvällen då vi gick på Vi på hörnet och käkade en supergod trerättersmiddag i trevligt sällskap. Höjdpunkt nummer två var nog kvällens biokväll då vi såg Luftslottet som sprängdes. Självklart var tillbehören till detta popcorn, läsk och godis!

Jag har verkligen inte tänkt på att "hålla igen" nu när jag varit/är gravid. Jag äter mer än jag brukar, jag tycker att mat är godare än den brukar vara, jag äter godis, chips och dricker läsk som aldrig förr (framförallt det sistnämnda). Det jag känner är dock att jag faktiskt borde börja dra in på är det där med godis, chips och läsk. Inte för att jag är rädd att gå upp i vikt (nu går jag såklart upp i vikt ändå av naturliga orsaker men jag tänker inte på det i vanliga fall heller). Det handlar mer om att det är så onyttigt för kroppen och det ger egentligen inte någonting heller. Självklart ska man njuta av godsaker ibland men jag känner att jag njuter lika mycket (om inte ännu mer) av att äta god mat istället för att vräka i mig chips eller godis.

Haha, jag har dock lite planer på att göra mintkyssar inom kort... Men lite julgodis måste man ju ha hemma... Förutom det - minskat intag av godis, chips och läsk börjar NU!


Mintkyssar
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Ja, shit vad mycket det kan hända på ett år ;) Men jag minns dagen sen igår, det var en riktig kanondag!



Mums vad gott med mintkyssar, vad pysslig du har blivit! :)



Kram kram

Postat av: Maria

Härligt att höra att fler älskar chips & mat =)=)

2009-12-07 @ 22:25:06
URL: http://lillymia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback