Heeelt färdig...

Nu är jag helt slut... Det var inte så bara att flytta häst som jag hade tänkt. Istället för att be om hjälp själv (vilket jag borde ha gjort) så hade jag tagit på mig extrajobb i stallet. Detta gjorde att jag jobbade på som bara den i stallet för att hinna med allt innan flytten: Mockning, packning av massor med höpåsar, packning av alla grejer osv... När det till slut endast var lastningen av hästen kvar så var jag helt slut, min lilla magåkomma hade dessutom gjort att jag inte kunnat äta ordentligt så energinivån var i princip på noll. I vanliga fall går Regina in själv i transporten så jag hade inte bett någon om hjälp. Istället började jag att lasta själv. Hon vägrade dock att gå in i transporten. Jag hade ju packat den tomma spiltan i transporten med grejor så Regina fattade ju direkt att allt inte var som det brukade. Efter ca 1,5 timme och flera arga och ledsna samtal med både älsklingen (som kom till undsättning, thank god!) och med Regina så gick hästskrället till slut in.

Väl på plats på ridklubben, där hon ska stå, så var det bara att skynda sig att få in hästen in i boxen eftersom ett stallmöte pågick som jag borde vara med på. Till slut så fick jag i alla fall lite koll och Regina verkade finna sig tillrätta ganska bra, hon stod och tuggade hö när jag åkte.

Men som sagt, nu är jag helt färdig... Då kanske ni undrar hur jag orkar sitta och blogga. Men jag tycker faktiskt att det är avkopplande och det är skönt att ventilera allt lite...

Nu - Rätt in i kaklet!

Kommentarer
Postat av: Maria

Att du inte ringde! Jag var halvt beredd att åka till Bonäs eftersom det först var meningen att jag skulle ta insläppet, så ett SMS så hade jag varit i Bonäs på nolltid!

Postat av: Emma

Åhh, vad drygt med krångel. Men det måste vara skönt att vara på plats nu iaf :o)



Kram

2009-03-10 @ 11:49:29
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

Carismo har också kommit på efter 3,5 år att han inte ska gå in...........och jag är ju alltid själv. Som tur är så är han ju en valack och lite korkad så jag har ett trick!

2009-03-10 @ 16:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback