Pluggpanik!

Usch... Fick ett litet anfall av pluggångest. Inge kul... Men när tankarna klarnar så inser man ju att allt inte är så farligt, att allt troligtvis kommer att gå bra i slutändan och att det mesta flyter på när man väl tar tag i det.

Men egentligen är jag nog inte lämpad för plugg överhuvudtaget. Det har varit många gånger under utbildningen som jag varit nära att hoppa av. Det är inte det att det har gått dåligt, jag har ju klarat alla kurser, har inga rester, och en hel del kurser har jag dessutom fått riktigt bra betyg på. Det är min egen press och min dåliga diciplin som sätter krokben för mig. Men nu är jag så nära slutmålet så nu ska jag kämpa för att få ihop allt! Det ska gå trots att jag är så trött på skolan att jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland!

Så nu ska jag övergå från att skriva blogg till att skriva om en bok som tagit upp massor med forskning gällande mäns och kvinnors språk. Författaren försöker att reda ut om män och kvinnor pratar olika språk. Intressant egentligen men lite segt när boken är på 250 sidor och på engelska...

Kommentarer
Postat av: Therese

Tycker du verkar jätte duktigt på att plugga...Skönt de är över snart!!



KRAM

Postat av: Emma

Hejja hejja hejja!!!

Bara slutspurten kvar ju, snart är du klar!!! Tycker att du är skit duktig, så kämpa på nu!!!!



Kram :o)

2009-03-31 @ 20:30:38
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: ianan

Du är grym du!! Kommer att bli världens bästa lärare när du blir klar!!

ja, mitt inlägg var en reflektion på en rookie som beter sig som om han vore etablerad superstar...

Trist i jämförelse med Eriks 10 år som DJ :)

Ja ja, alltid kul att få skryta lite hi hi!!

Ska vidarebefodra berömmet till herrn!

KRAMAR



PS: Har nu plockat ut en lista på röda viner som vi skall smaka på!



2009-04-01 @ 00:24:58
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: P

Jag tycker det är bra jobbat att du kommit så här långt och faktiskt kommer att gå hela vägen också.

När M precis hade pluggat klart och sökte en massa jobb.... Då var det en intervjuare/arbetsgivare som sa att han inte kollade så mycket på betyget utan mer på det faktum att han hade fullföljt sin utbildning, för det sa mer om personen än självaste betygen.

Om du både fullföljer OCH har bra betyg kommer det gå galant att få jobb!

KRAM

2009-04-01 @ 09:03:18
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback