Att vara ute i god tid... eller inte...

Ibland blir jag lite trött på mig själv. Jag är expert på att börja med pluggandet alldeles för sent. Nu hinner jag i och för sig alltid klart i tid, har nog inte lämnat in en enda uppgift för sent och har haft minst godkänt på alla. Men jag gör så att tid som hade kunnat gå till roligare saker istället går till plugg!

Det betyder att när jag faktiskt har tid avsatt att plugga gör jag ingenting vettigt, kanske surfar runt lite, fixar något obetydligt hemma, slökollar på tv... Sen när jag fattar att jag faktiskt måste börja för att hinna klart i tid blir det en himla fart! Tänk om jag hade haft den farten från början, då hade jag ju blivit klar mycket tidigare och så hade jag sluppit ha det hängande över mig! Jag hade då även sluppit sitta på kvällar eller helger med plugget...

Jag antar dock att det är sådan jag är. Har man pluggat i över fyra år och det är likadant fortfarande så är det kanske inte så mycket att göra åt? Dock måste jag vara effektiv vad gäller examensarbetet, då vet jag ju inte riktigt när slutdatumet är, måste hinna klart innan ankomst! =)

De senaste dagarna när jag inte har pluggat som jag kanske borde ha gjort har jag ändå fått väldigt mycket annat fixat! Har städat hela hemmet, håller på att tvätta (är snart klar), har till och med bytt gardiner och myst till det i vardagsrummet, har städat kylskåpet, har haft ridlektion (vilket var väldigt roligt!) osv. Det betyder att förutom en maskin med tvätt som ska hängas och en lunchdejt har jag ingenting att skylla på idag! Kommer att bli en effektiv pluggdag, känner det på mig! Lyckades faktiskt få ner några sidor igår också så jag är på G!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, fint det blev med höstfärger! Tack för igår! Hoppas du får tid att plugga idag =).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback