Vaccinerad!

Igår tog jag som sagt den första sprutan av två mot svininfluensan. Måste säga att det känns som att jag tog rätt beslut, den fakta som finns verkar peka på att det är större risk att inte vaccinera sig när man är gravid än att faktiskt göra det... 

Jag mådde bra hela dagen igår, kände inte av några biverkningar. I natt fick jag dock ganska ont i armen, den kändes öm och ungefär som att jag hade ett megastort blåmärke på den. Men inga andra biverkningar än så länge, peppar peppar...

Eftersom jag var lat igår blir det plugg idag, måste bli klar idag. Så det ska jag sätta igång med nu. Lite tråkigt med tanke på att det är kanonväder ute men jag får skylla mig själv!


Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Jag tror också att du tog rätt beslut!

Min kollega tog vaccinerade sig igår för hon ligger i riskgruppen (en annan än du) och hon har också ont i armen, men det är det enda hon känner av.

Kram

Postat av: Emma

Bra beslut! Öm i armen är ju vanligt när man har tagit spruta, så det är nog ingen fara. Jag tog ju en varje arm när jag vaccinerade mig inför resan. Det var lite drygt när man skulle sova för jag hade ont i båda armarna. ;)

Hoppas det går bra med pluggandet!



Kram

2009-10-28 @ 12:42:38
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Sv:

Hmm, nä =)

Kram

2009-10-28 @ 15:26:32
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Sara

Bra beslut!

2009-10-28 @ 19:26:39
URL: http://stickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback