Måndag igen...

Det känns som att fraserna "jaha, då var det måndag igen" samt "yees, äntligen fredag" är ständigt återkommande och jag börjar undra om det endast är dessa två veckodagar som finns?! Tiden går så otroligt fort ibland och nu har jag absolut varit inne i en period då den bara rusar! Lustigt det där med tiden, att den kan kännas så olika...

Har i alla fall haft en bra, ledig helg. Några bilder kan få symbolisera ett par av de saker som jag hunnit med:

Var på Djurmagazinet och köpte kattmat. Kan bara inte låta bli att gå och kolla på alla djuren när jag är där. Fastnade vid den här ormen. Måste erkänna att jag är fascinerad över att det finns de som faktiskt kan tycka att det är ok att ha en orm som husdjur... Men de kanske är mysiga på sitt sätt, vad vet jag!


Spanade också in de söta (?) sköldpaddsungarna.



Mamma sköldpadda

Begav mig även ut i skogen en sväng för att plocka svamp! Efter max 10 minuter såg det ut såhär i påsen:




Ville inte plocka med mig fler än såhär då man faktiskt har ett moment kvar när man kommer hem - rensningen! Det kändes dock lite hemskt att lämna kvar så mycket svamp i skogen! Blir lite smått galen när jag går där och plockar, vill ha med mig all svamp hem!! Men jag lyckades som sagt kontrollera mig så detta blev skörden. Nu ligger den på tork!

Förutom djuraffärsbesöket och svampplockningen har vi även haft gäster här på middag i helgen! Mycket trevligt och vi bjöd på väldigt god mat måste jag säga! Blir att äta resterna bara jag är klar med det här inlägget, mums!

Sedan var vi iväg till Ikea igår! Ännu ett ställe där jag vill ta med mig i princip allt hem! Förstår egentligen inte varför det är så otroligt kul att shoppa loss på just Ikea? Man vet att större delen av den svenska befolkningen också shoppar där och att ingenting som man får med sig hem är unikt. Grejen är väl att man faktiskt får med sig ganska mycket grejer som på något sätt skapar en förändring i ens hem. Vem vill inte ha förändring då och då? Det mesta är ju billigt så det känns som att man får mycket för pengarna. Blev hur som helst mest grejer till barnrummet. Temat får bli grön/vitt, iaf tills bebis kommer då kanske vi kompletterar med någon passande färg. Men jag hade lite "djungel" i tankarna. Nu kommer nog slutresultatet inte att bli så otroligt mycket djungel ändå men det blir ändå åt det hållet som det lutar. Nu är även taket målat så jag längtar som bara den tills jag får tid att börja fixa iordning!

Nej, nu kurrar magen högt! Bäst att lyssna! Äter betydligt mycket mer än tidigare!! Mmmm, mat!!!

 


Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Frågan är ju om det verkligen är magen som kurrar?! ;o)

KRAM

Postat av: Maria

Känner igen måndag - fredagssyndromet=). Jag red i din sadel i lördags - jätte snällt att jag får låna den några dagar, den är kanon!

2009-09-28 @ 15:44:04
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tror det växer ett litet matvrak i magen- hihi ;)



Kramis

2009-09-28 @ 16:20:16
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Sara

Roligt att shoppa loss på Ikea. jag längtar oxå dit! :)

Säg när du vet vilken dag du vill åka till Rättvik.

KRam

2009-09-28 @ 19:42:43
URL: http://stickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback