Från 0 till 100

Början på förra veckan var relativt lugn; 1-årskalas i Kråkberg, ridning och lite annat smått och gott. I lördags skruvades dock tempot upp med en rivstart! Jobbade då och jag kan säga att det var julrush! Jättekul när det är så mycket kunder och paketinslagning, så skulle det vara jämt! Jobbade även på söndagen, då var det lite lugnare men kul ändå att jobba.

Igår hade jag och Tyra en dag i julens tecken. Först mysfrukost och en liten nap. Sedan julklappsshopping så nu är nästan alla klappar inhandlade! Fortsatte sedan med lussebullsbak och när Tyra somnat för kvällen tog paketinslagningen vid. Självklart sågs även Jul med Ernst för att öka på julstämningen. Helt sjukt att det bara är tre dagar kvar till julafton!

Nu snart kommer vi att få lite besök i form av ett gäng härliga barn och mammor! Lite senare kommer jag och Kristofer att dra iväg en stund, det gäller vårat projekt... Till kvällen blir det ridning. Härlig dag!


Våran krandrickande Telma. Katterna går knappt utanför dörren nu, att det måste vara så kallt!



Tyra är en som är glad över att katterna är inne!

Måste bara säga åt er, alla vänner som läser här, att ni måste köra försiktigt om ni ska ut på vägarna! Man blir påmind gång på gång om hur farligt det faktiskt kan vara längs vägarna... Ta det lugnt!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, usch ja. Mycket olyckor på vägarna nu.

Sist vi åkte upp var vi den bil som var precis efter en bil som krockade med en lastbil. Vi hade i princip bara tur som inte kraschade vi också.

Vi stannade såklart och som tur var gick det bra med kvinnan som körde, hennes lilla dotter och lastbilschaffören.

an erkänna att jag faktiskt inte är så himla sugen på själva bilfärden upp sen. Jag är inte så oroad för min eller Ms körning (peppar peppar), men för andras, att någon annan ska göra så att vi hamnar i en olycka.



Hmm projekt, spännande... hus på G kanske? :)



Kram

Postat av: Emma

Vad roligt att Tyra tycker om katterna så mycket. :) Ska ta det väääldigt lugnt imorgon när jag kör till Orsa. Hoppas alla andra trafikanter också gör det... :S



Ses imorgon! :)



Kram

2010-12-21 @ 22:21:55
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback