I´m alive!

Samma rubrik som tidigare men denna gång syftar den till min lilla bloggfrånvaro. Jag lever och mår bra men jag har inte riktigt tagit mig tid med bloggen. Nu blir det dock några rader men får nog plocka ur godbitarna från de senaste veckorna!

Ja, vad har då hänt sen sist? Tyra har blivit döpt, vi har varit ute och käkat middag, jag har varit på auktion, jag har ridit, jag har tränat på gym ett par gånger, jag har julpyntat, bakat pepparkakor och så har vi varit på julskyltning, vi har varit i Sälen, vi har varit på sång och såklart en massa annat smått och gott.

Börjar med att beskriva höjdpunkten: Tyras dop! Vi hade bestämt oss för att ha ett litet dop med närmaste släkten. Vi beslöt oss ändå för att vara i kyrkan, tycker att det är så fint och stämningsfullt där! Själva dopcermonin gick jättebra och Tyra var på bra humör, hon gillade nog att alla tittade på henne! Vi gick sedan vidare till Kaffestugan där vi abbonerat ett rum och där fikat stod färdigt för servering: smörgåstårtor och ett par olika "vanliga" tårtor. Ångrar att jag inte knäppte kort på dem, en var en rosa prinsesstårta med Tyras namn på - den var jättefin, och god givetvis! Är glad att hon är döpt och är helnöjd med dagen!




På kvällen hade vi bestämt att vi skulle ut och äta; jag, Kristofer, min syster, Micke och Johan. Mamma kom och passade Tyra och efter lite glögg här hemma begav vi oss mot Strand. Efter en trerättersmiddag var vi proppmätta men ville inte riktigt gå hem redan. Vi drog då vidare till nya Sportbaren. Ett koncept som jag tror kommer att fungera här i Mora, även om jag kanske tyckte att de hade kunnat göra lite mera med inredningen... Men helt ok och trevligt (dock bastuvarmt men det kommer de säkert att åtgärda). Varning för deras rosévin bara, surt och varmt... Kristofer är i vilket fall hur nöjd som helst, han har redan sett flera matcher där!

Kan dra lite kort om auktionen vi var på också. Jag, Tyra och
Vicky begav oss en dag till Rättvik för att gå på auktion. Det var ganska blandat utbud men vi var på jakt efter inredningsattiraljer. Tyvärr började auktionsförättaren med helt andra prylar så det tog ett tag innan "våra" grejer kom upp. Jag hade bland annat sikte på några ljusstakar i högblankt vitt från Bruka. De var fyra till antalet i olika storlekar och prislapparna satt kvar från tidigare, de låg mellan 179-229 kr/st. Jag fick alla fyra för 75 kr! Ropade även in (eller Vicky fick ropa, hon har ju varit med förr, hihi) en adventsljusstake och ett ljusfat. Bra klipp måste jag säga, det kommer definitivt att bli fler auktioner för min del! Tyra var även på ett strålande humör hela tiden, trots att hon bara satt i sin vagn!
(Kan lägga upp bilder på fynden vid ett annat tillfälle)

Till Sälen åkte jag och Tyra en dag för träff med föräldragruppen. Då en familj; Malin, Mats och Alfons, flyttat till Sälen så åkte vi helt enkelt dit denna gång, vi försöker turas om, nästa gång är vi hos oss! Åkte dit tillsammans med Sofie och Villem. Hade en jättetrevlig dag!


Villem och Tyra gungar gungstol...


... Alfons gungar på!


Efter en stund bytte Alfons plats med Villem.


De goda julcupcakesen vi fikade på!

På onsdag är det återigen dags för sång. Det är sista gången för den här terminen. Känns lite tråkigt, har verkligen varit jättekul! Kommer dock att anmäla mig även för nästa termin! Tyra tycker att det är superkul, så fort vi går innanför dörrarna känner hon igen sig och blir jätteglad! Kul för oss mammor också att hänga lite, brukar nästan alltid fortsätta med lunch och en massa snack!


Tyra efter sången förra onsdagen...


Stella på Strand förra onsdagen...


Tyra på Strand förra onsdagen. Detta var tydligen hennes fotomin denna dag...

Som sagt, har väl hänt en massa annat kul också senaste veckorna men nu orkar jag inte skriva något mer! Får väl försöka klämma in ett till inlägg snart, slipper ni vänta så länge menar jag... =)



Ha en bra dag kära vänner önskar Jess och Tyra!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Roligt med dop och Tyra gillade uppmärksamheten :)

Söt hon är och vad stor hon har blivit, inte långt kvar tills hon är 1 år ju :)

Kram

Postat av: Emma

Vad fint dopet såg ut, Tyra var gudomligt söt i klänningen hon hade. :)



Kram

2010-12-08 @ 17:24:49
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

Ja fler auktioner blir det och pinnarna ligger här och väntar på dej!

2010-12-12 @ 20:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback