Julkänslan börjar infinna sig!

Just nu känner jag mig så förväntansfull! Hoppas att det blir av nu!! Har en bra känsla i maggropen. Kommer givetvis att berätta mer vad jag dillar om när jag vet mer själv...

Börjar längta lite till julafton också! Har trots julpyntat hem, pepparkaksbak, lussebullsbak, julkklappsshopping och inslagning av dessa klappar inte ännu fått den där riktiga julkänslan. Men nu känner jag att den börjar smyga sig på! I år blir det julfirande både på julafton och annandagen så julkänslan kommer förhoppningsvis att hålla i sig ett tag nu! Mysigt!

Inför julafton har jag lite smått och gott kvar att inhandla. Idag var det dock så grymt kallt att jag inte vet om jag verkligen ska bege mig ut med Tyra. Har ingen bil hemma så promenad är enda alternativet... I kväll hinner jag inte för då åker jag till Orsa för traditionsenligt julfika och julkklappsbyte med vännerna! Superskoj!! Så det blir nog istället att ut och trängas med alla andra sistaminutenhandlare i morgon. I och för sig kanske det inte är lugnare i handeln idag heller så det kvittar nog vilken dag det blir... Mitt bidrag till julbordet kommer att bli salladen. Måste säga att jag fick bra tips till den igår när jag kollade på Ernst! Kristofers bidrag kommer att bli revbensspjällen. Antar att de kommer att köpas färdiga, det fungerar det med!

Nu ska jag sätta mig och skriva en inköpslista i vilket fall, måste ha en sådan, annars glömmer jag alltid någonting som ska handlas!


Det ska bli så kul att uppleva Tyras första jul! Visserligen var hon med även förra julen men då låg hon i magen, konstigt... Kommer nog aldrig riktigt att förstå det här om hur ett barn blir till...

Kommentarer
Postat av: vicky

jag kan förklara!

2010-12-22 @ 20:38:10
Postat av: Pernilla

Hihi, vilken kula :)

Sån där kommer väl inte jag få va?!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback