Julhelgen!

Vilken härlig julhelg vi har haft! Julafton var jättemysig! Vi firade i Färnäs där vi åt god mat och hade det jättetrevligt! Jultomten kom också och jag var beredd på att Tyra skulle tycka att detta första möte med tomten skulle vara lite läskigt, eller åtminstonde att hon skulle vara lite blyg. Nej, inte hon inte! Jag satte henne på golvet och direkt kröp hon fram till tomten! Sedan satt hon parkerad vid hans stövlar hela julklappsutdelningen! Att sitta i tomtens knä var inte heller några problem, hon gillade tomten! Jättemånga fina julklappar fick hon också, tack alla! (eller tack tomten, menar jag såklart). Jag fick några fina jag med... Är så glad över min goa unge också, helt underbar är hon! 

Juldagen gick vi hem till några vänner och fikade, vi var också i Färnäs för att äta julmat igen. Annars en ganska lugn dag. På kvällen gick jag på bio med Kristofers mamma och systrar. Änglagård 3; lite b, tam handling men ändå sevärd, Änglagård är trots allt Änglagård... Men den går inte att mäta med de två tidigare filmerna tyvärr... Hur som helst är bio mys! Älskar att gå på bio!

Annandagen åkte vi till Falun för att fira jul med min syster, hennes familj och min mamma. Hade en riktig liten julafton med god julmat, julklappar och glada barn! Är så glad över min syster! Betyder det att Tyra måste ha ett syskon också? Det får vi se längre fram...

Den här veckan är det då vardag igen. Inga röda dagar så att Kristofer får vara ledig den här julen inte... Jag och Tyra har dock haft en bra start på veckan. Åkte till Orsa igår och spenderade dagen först hos mamma, sedan hos farmor. Passade också på att göra lite nytta när jag hade någon som passade Tyra så nu är bilen äntligen städad invändigt! Städning hemma fortsatte jag med idag, blir inte så mycket sådant över jul.. Nu väntar jag på att Tyra ska vakna, tänkte dra ner på Mora en sväng...

Kompletterar med lite julbilder senare! Hoppas att ni också har haft en härlig julhelg!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad härligt det låter som att ni har haft. :) så söt hon är som tyckte så mkt om tomten.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback