Sport...

Ibland tycker jag att det är kul att se på sport. Som nyss då Kalla tog OS-guld! Härligt! Det kom till och med en liten glädjetår! Kalla såg så oerhört glad ut och så blev jag en sådan där stolt svensk som man nästan bara kan bli i sportsammanhang! =)

Annan sport som jag kan titta på är givetvis ridsport, då helst kürdressyr. Hockey är också ok ibland (heja Mora och heja Sverige i OS). Fotboll är riktigt kul live, det vill säga om min älskling spelar eller på större arenor (har varit i Newcastle samt på San Siro i Milano). Friidrott kan också vara kul ibland. Haha, nu får jag sluta, börjar låta som värsta sportfånen!

Har även bestämt mig för att börja sporta lite själv också. Löpning och lite styrka hade jag tänkt mig. Vill komma i form och sådan träning är enkel då det inte behöver planeras så väldigt för att ta sig iväg. Det får nog dock vänta tills det är något varmare ute men snart så! Behöver jogga av mig alla semlor som jag har ätit på senaste tiden. Har blivit helt beroende av semlor! Hade inga cravings under graviditeten, men nu är det semlor som gäller. Haha!

Vill såklart även komma igång med ridningen men där behövs lite mer planering för att ta sig iväg. Har börjat med några stallpass (som ni kan läsa om
här) men Silvia rider jag ju inte på än. Får väl låna någon annan häst om jag vill rida men som sagt, det behövs lite mer planering då!


Jag och Mirre. Ridning är i princip den enda sport jag ägnat mig åt men snart blir det även löpträning och styrka som sagt! (Nu har jag skrivit om det här så då måste det ju bli så, eller hur!! ; )


Kommentarer
Postat av: Tin

Du får rida rerra hur mycket du vill =)

2010-02-15 @ 22:22:25
Postat av: Maria

Ja, nu har du skrivit det här så nu finns det ingen återvändo =) =)

Postat av: vicky

Jag har börjat på spinning, häng med! Jag har bara tränat på hästryggen i princip dom senaste 15 åren, ska jag se det som en tidit 40 års kris? När ska vi löshoppa igen?

2010-02-17 @ 15:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback