Sömn, stickning och presenter!

Idag har Kristofer börjat jobba. Det var dock ingenting som kändes av sådär jättemycket för Tyra och mig. Vi sov nämligen till klockan 11. Sen var det frukostdags och påklädningsdags. Sen myste vi lite i soffan och så fick vi besök av mamma/mormor. Och innan vi visste ordet av var klockan nästan 14! Då var det dags för lunch och påklädning och ner i vagnen för klockan 15 skulle vi befinna oss på Socialbyrån. När vi kom utanför dörren kom Kristofer hem och vi gick tillsammans ner för att skriva på lite papper.

Nu sover tjejen (har gjort sen vi kom utanför dörren när vi skulle gå iväg). Måste säga (peppar, peppar) att vi har fått en tjej som sover otroligt bra! Det är en lyx har vi förstått och det känns väldigt skönt. Visst är jag lite småtrött ibland eftersom jag alltid är uppe en till två gånger varje natt och ammar och det är man inte van vid. Men har man en bebis som somnar vid kl. 23-24, ammar en-två gånger (och somnar om) innan klockan är 9, ammar en gång till och kan sova till klockan 11-12 - då är det lyx! Sen sover hon alltid minst ett pass på dagen också! Alla säger att vi ska passa på att njuta för att det kan ändras snabbt (jag lovar att vi njuter och är nöjda och glada) men har vi tur så fortsätter hon att vara nöjd och glad (och sover)! Även fast vi får sova relativt mycket märker man av att det fokuseras mycket kring sömn när man har en liten en. Nästan alla frågar hur hon sover och det blir mycket prat om sömn! 

Nu till någonting helt annat. Jag har börjat sticka! =) Har redan märkt att detta simpla nöje är starkt beroendeframkallande! Eftersom jag inte har stickat sedan jag gick på högstadiet fick det bli någonting väldigt enkelt: en halsduk! Får väl se när den blir klar, lagom till sommaren kanske! Haha! Hur som helst är det väldigt kul!



En svart/vit-randig halsduk = lagom svårighetsgrad för mig! =)


En grej till som jag måste ta upp, igen, är att jag vill rikta ett stort tack till alla som köpt sådana fina presenter till Tyra! Här har vi julafton nästan varje dag då vi får öppna paket som innehåller massor med fint till lilltjejen! TACK!! 

En trött Tyra som håller på att somna, iklädd en av sina fina presenter - en overall som hon fått av gammelmormor! 


Kommentarer
Postat av: Marit

Vad skönt att sötisen Tyra är så snäll! Kul med stickning... :) Kramis

Postat av: vicky

Jag tror inte att detta med sömnen förändras så mycket, jag tror att om dom sover bra från början så är det så! Så var bara nöjd och glad! Håller med om att det var mycket snack om sömn men jag fick också ofta frågan om han var snäll och jag undrade hela tiden hur kan en 3 veckors bebis inte vara snäll? Puss och kram!

2010-01-25 @ 21:12:13
Postat av: Emma

Vilken liten tröttmössa ni har fått. ;) Men vad skönt att hon verkar vara så nöjd & belåten! :)



Kramis

2010-01-25 @ 21:44:43
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Ooo, stickar du?! Roligt och duktigt!

Vad bra att Tyra trivs hos er! =)

KRAM

2010-01-26 @ 14:53:10
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback