Häftigt!

Måste säga att det är häftigt hur kroppen fungerar och hur den kan förändras. För det första är det ju helt otroligt att vi kvinnor kan föda barn! Jag som var väldigt skeptisk till hela förlossningsgrejen innan är faktiskt väldigt glad att jag fått uppleva det! Självklart är jag glad på grund av resultatet - Tyra! <3 Men också på grund av att jag fått vara med om hela grejen, det var faktiskt en upplevelse!

Själva graviditeten är ju också ett litet under, tänk att från ett litet ägg och en spermie så växer under 9 månader ett barn fram, helt otroligt! Haha, nu filosoferar jag men jag kan inte sluta förundras över detta! =)

Kroppen genomgår en hel rad förändringar och även nu efter förlossningen förändras man. Dels hur man tänker men även såklart kroppsligt då kroppen ska återgå till något som i alla fall liknar den kropp man hade innan allting startade (sedan förstår jag att hela vägen dit jag var innan kommer jag nog inte gå)... =) 

Såhär har min kropp förändrats på fyra veckor:

 
Bild 1: Tagen bara några dagar innan förlossningen. (Jag gick upp ca. 20 kg)
Bild 2: Tagen idag, 3,5 vecka efter förlossningen. Kommer faktiskt i ett par av mina gamla jeans (även om de är lite tajta och lite hänger över) =) Har ingen aning om hur mycket jag gått ner i vikt, har ingen våg hemma! =)

Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Ja, det är sjukt fascinerande hur och ATT allting funkar.

Coolt att skinnet kan töja ut sig så mycket och sen bara dra ihop sig direkt efteråt.

Kram

Postat av: Jennie <3

Håller med dig! Helt otroligt hur kroppen fungerar...=D!!!!

Vilken skillnad =D!!!

Kramar

2010-01-30 @ 22:48:33
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Jennie <3

Tack för att du höll en tumme för oss <3

Kramar!

2010-01-31 @ 18:11:42
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken söt liten tjej du har! otroligt vilken skillnad på magen, hoppas det blir så lätt att bli av med den sen när det är dags :-) kram J

2010-02-28 @ 07:50:05
URL: http://lavendeldoftarunderbart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback