Massor med bilder från "30-veckan"!

Har fått lite påbackning att jag uppdaterar för sällan... =) Ska försöka att bättra mig! Som kompensation för den uteblivna bloggningen i veckan kommer här ett långt inlägg från veckan som varit med massor av bilder!!

Får väl försöka börja från början... Någon dag i början på veckan (dagvill, vad är det??) var hela lilla familjen inklusive mamma/mormor till Stackmora handelsträdgård för att inhandla blommor till våran uteplats. Jag är egentligen ingen riktig "blommänniska" men en gång/år, oftast i juni, brukar jag få ett ryck då jag inhandlar och planterar till uteplatsen. Sedan vattnar jag. Eller jag försöker åtminstonde komma ihåg att vattna. Haha, frågade mamma om en växt om den var tålig och inte skulle torka ut. Då svarade hon "ingen växt torkar ut så länge du vattnar den". =)

Hur som helst, här kommer några bilder på resultatet (och en obligatorisk på Tyra från denna dag):






Har ingen aning om vad blommorna heter så fråga inte! Eller förresten, blommorna i blomlådorna är vita pelargoner och lila hänglobelia (eller något liknande). =)

Plockade en bukett med midsommarblomster också och ställde på bordet:



Och som utlovat, Tyra (väldigt tuff i keps denna dag):



En dag, onsdag tror jag att det var, träffades våran BVC-grupp för en biblioteksrundtur. Bibblan är bra och med riktigt bra personal! Det kan jag skriva under på som har varit där så mycket under mina pluggår, har alltid fått bra hjälp, hur mycket jag än har strulat! Denna gång fick Tyra en bok, "Knacka på". Perfekt med tanke på att den har samma författare som hennes favorit"saga" "Hitta på"! =) Efter bibblan gick vi vidare till Kaffestugan för en trevlig lunch! Sedan var det dags för mig och Tyra att bege oss till BVC för 6-månaderskontroll, inklusive sprutor. Nu är hon inte 6 månader än men skönt ändå att ha den där kollen avklarad. Allt gick bra men kan säga att Tyra tyckte att läkaren var läskigare än sprutorna! 

Nästa dag, torsdagen, var min födelsedag! 30 år! Kan ni fatta?? Det blev hur som helst en mycket lugn och skön dag med strålande väder! Då jag hade min "fest" på fredagen firade jag själva födelsedagen med lilla familjen! Kristofer jobbade på förmiddagen och då tog jag och Tyra vår dagliga lilla morgonpromenad (som jag enbart hoppar över vid riktigt dåligt väder). Promenerade längs kajen och satte mig sedan i vanlig ordning och läste i en bok:

 



Nu vaknade Tyra, mer kommer senare!!! =)

Ok, här kommer fortsättningen! =)

Vid lunch kom Kristofer hem och då gick vi till "Strand" och käkade. Gillar det stället! Tyra satt med vid bordet, i vagnen blev det denna gång. Självklart förevigad på bild:



Förstår inte riktigt hur just vi kunde få en sådan underbar unge men jag är givetvis för evigt tacksam att det var just lilla Tyra som kom till världen där i januari...

Resten av dagen var ganska lugn, kommer knappt ihåg vad vi gjorde (det var det där med minnet igen. Blir det så när man fyller 30 tror ni eller kan det vara något annat?? Någon som vet??). Min syster kom i vilket fall på besök, det vet jag. Fick även en superpresent av Kristofer och ett gäng kompisar: en suuuperfin liten laptop!!


Den är så himla liten, smidig, bra och underbar att jag blev alldeles lyrisk! Sedan var även Spotify installerat och det var ju en aha-upplevelse! Vet att det funnits ett tag men jag har inte själv "hängt med i svängen" (var det ett tantuttryck, ännu ett ålderstecken??). Vilket enkelt sätt att lyssna på musik och allt finns verkligen tillgängligt! Bra jobbat av den som uppfunnit detta!! =)

På fredagen var det då dags för mitt "öppna hus". Hur kan man vara så dum så att man skriver "öppet hus"?? Visste inte alls hur många som skulle komma men tog ändå i lite när jag fixade iordning maten (läs: delegerade ut). Det visade sig vara tur för det dök upp en hel del!! Kul!! En del bakning stod i vilket fall jag själv för, bland annat en tårta. Visar en bild på den för jag tyckte själv att den såg ganska proffsig ut! (sen hur den smakade var en annan femma)



Hade en riktigt trevlig kväll!! Tack alla ni som kom och tack för alla underbart fina blommor och presenter som jag fick!! Snacka om att känna sig bortskämd!! En del av blommorna:





Hade tänkt skriva om min underbara lördag också då jag blev "bortrövad" men nu börjar det här inlägget bli så långt att det får bli i ett annat inlägg. Känn er fria att kommentera vilken del som helst av detta inlägg i väntan på nästa! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tråkigt att jag inte kunnde åka "hem" & fira dig... :( Men vad kul att du blev glad över laptopen. :)



Kram kram

Postat av: vicky

tack för i fredags, det var verkligen trevligt!

2010-06-20 @ 22:46:22
Postat av: Sara

Tråkigt att jag inte kunde komma... :(

2010-06-21 @ 20:22:07
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Ja, det får vi se till att göra. Ska på bröllop i juli i Orsa & har tagit ett par extra semesterdagar då. :)

Vi såg inte filmen ändå, var lite dålig kvalité på den vi "fick hem". Ska göra ett nytt försök till helgen. Micke har läst boken & den är iaf jätte bra!



Ha en bra dag! :)

Kram

2010-06-23 @ 08:56:50
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Sorry I could'nt be there :(

Roligt att du hade en bra dag och att så många firade dig!

KRAM

2010-06-23 @ 11:47:16
Postat av: MondayGirl

Förresten, jag tyckte den där boken var superbra! En av få (typ 2 :) ) böcker jag faktiskt läst ut :)

2010-06-23 @ 11:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback