Uppdatering av blandad kompott!

Vad kul att ni kikar in här lite då och då trots att jag varit så dålig på att uppdatera! Allt är hur som helst väldigt bra med oss! Tyra har varit på helt underbart humör ända sedan mitt "Upp och ner..."-inlägg. Hon är glad i stort sett hela tiden, sover jättebra på nätterna, har börjat få bättre rutiner vad gäller amning och sovning på dagarna, hon har börjat smaka på lite olika mat och det har gått bra. Det känns även som att hon blir mer och mer med för varje dag som går och att hon lär sig någonting nytt stup i kvarten! Jättekul!!

Vädret har även hållit sig ganska bra och värmen uppskattas! Vi går ofta på promenad på mornarna och jag har börjat att ta med mig en bok som jag kan sitta och läsa vid vattnet när Tyra sover. Jättemysigt och fridfullt!

Har träffat en del vänner och fikat och gått i affärer. Har varit någon sväng till stallet trots att jag bestämt att jag ska sluta med Silvia. Har faktiskt varit där och packat ihop alla mina grejer. Kändes lite sorgligt... Men det betyder ju inte att det är slut med hästar för det! Rida har jag tänkt fortsätta med! Har även börjat motionera lite mer målmedvetet. Har varit i Hemus och joggat samt tagit PW. Känner att jag vill komma i bättre form! Har umgåtts en hel del med olika familjemedlemmar. Allt det här får mig verkligen att må bra!

Idag har jag tänkt åka till leksaksaffären i Noret för att köpa en gåstol! Spännande att se hur en sådan tas emot av Tyris! Hoppgungan har hon suttit i ett par gånger och den uppskattas i vilket fall! Sedan blir det en sväng förbi stallet för att fylla på vatten och gnugga in hästarna i flugmedel. Släppte Silvia på bete med Norpan häromdagen. Förresten, har ni märkt vad mycket mygg det är?? Usch och fy! Den resterande tiden den här dagen kommer sedan bestå av packning. I helgen åker vi till Östersund för en minisemester! Härligt!!

Kan även ta upp (ifall att jag missat att meddela någon om detta) att fredag den 18:e juni från kl. 16 är det "Öppet hus" här hemma! Bjuder på fika samt enklare förtäring! Välkomna!

En blandad kompott med bilder:


Tyra kan äta själv...


... tummen upp för det! ; )


Tyra i hoppgungan


Nappen är oftast totalt ointressant. Men om man får pyssla lite själv så är den liiite rolig, ibland...


Tyra idag...


... fin outfit va?? =) Den fina klänningen har hon fått av Terese, som nyss har blivit mamma till Theo! Grattis!!


Många mornar har sett ut såhär (dessa bilder är från idag)...


... en bok i handen, Tyra sovandes i vagnen...


... och mer eller mindre sol! Trots molnen lyser solen ganska bra idag och varmt är det också! Najs! =)

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh så fin hon va i klänningen :)) Hon är så söt Tyra!!



KRAM

2010-06-17 @ 10:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback