Upp och ner, ner och upp...

... är nog de ord som kan sammanfatta helgen bäst. Jag och Tyra var då ensamma hemma. Av någon konstig anledning städar jag alltid när Kristofer är borta. Så det gjorde jag i lördags förmiddag. När Tyra sov lyckades jag även slänga ihop en rabarberpaj som blev mycket god! Men där slutade det roliga. Tyra blev otroligt kinkig och så fort jag inte bar på henne blev hon jättegnällig! Lite jobbigt när man är ensam hemma! Dessutom valde hon att ha en ny rutin i helgen - att vakna både på natten och sedan klockan 6! Så efter det och mitt städryck var jag inte alltför pigg... Hur som helst klarade vi oss igenom resten av dagen men en dejt som jag hade på kvällen ställde jag in. Tråkigt men jag kände mig helt tom i bollen och hade nog inte varit det bästa sällskapet... Såg ändå lite på eurovision och låten som vann, Tyskland, var väl helt ok. Jag hade dock lite otippat Ryssland, som tydligen var någon slags parodi, som personlig favorit.

Söndagen, mors dag, var en betydligt bättre dag! Vi hade inga direkta planer Tyra och jag så vi tog det ganska lugnt vilket var skönt! Tyra var även på ett betydligt bättre humör denna dag! Promenerade bland annat ner till Åhléns (enda stället som är öppet på söndagar) och shoppade en morsdagspresent till min mamma. Passade även på att köpa mig några egna morsdagspresenter i form av smink och Tyra fick givetvis också något. =) Tycker att de har en ganska bra barnavdelning på Åhléns! Senare på dagen kom min mamma på besök. Det kom även ett blomsterbud med en bukett rosor på morsdag. Det var tydligen Tyra som hade fixat. Inte illa! ; ) Innan det var dags för sova hann vi även med en sväng på hästloppis i Östnor och en runda förbi stallet!

Ja, det var min helg det! I går kväll kom då Kristofer hem igen och i natt sov Tyra som vanligt igen. Eller hon vaknade en gång framåt morgonkvisten för lite mat men somnade sedan om och sov till kvart över 8. Skönt! Hellre den rutinen än den hon hade i helgen! I dag har Tyra även varit på sitt mest strålande humör! Förutom då ett avgrundsvrål som kom mitt på gågatan, detta följt av däckning. Tror vi har en bebis som gillar att vara med! Vi visste att hon var trött innan vi gick ner på stan så vi tog en ganska lång promenad för att hon skulle få chansen att somna in lite skönt. Men nej då, hon var vaken. Sedan tog vi en lång lunch med glass till efterätt och forfarande en glad och vaken Tyra. Men när vi började gå, då kom avgrundsvrålet och tröttheten! Vissa dagar är det inte lätt det där med hur hon ska sova. Vissa dagar går det som på räls. Men andra dagar kan jag tro att hon är jättetrött och att rutinerna säger att hon borde sova. Men nej då, då är hon klarvaken och vill vara med. Sen när man tror att hon ska vara pigg, då blir hon trött och vill sova... Jaja, det brukar i alla fall lösa sig och så länge jag har en glad och nöjd bebis är jag glad!

Vet att jag babblar på men måste berätta en sak till! Idag fick jag ett ryck och begav mig ut på en löprunda! Shit, vad drygt det var! Måste erkänna att jag fick lov att gå emellanåt... Haha, tänkte på förlossningen när jag sprang. Man brukar ju säga att föda barn är som att springa ett maratonlopp. Men ett tag var det så drygt att springa att jag tänkte att det är lättare att föda barn! Haha, tror dock att det inte riktigt är sant, har nog glömt bort en del... Hur som helst känns det skönt att ha gjort den där första turen! Nu är det bara att fortsätta! Ska försöka ta tag i ridningen också så kanske det blir någon ordning till slut... =) Om någon känner sig manad att hänga med på en löptur (med inslag av gåtakt) är det bara att höra av sig! 

  


De vackra rosorna!


Snodde även med mig en syrénkvist i dag så nu är det lite blommor på borden här hemma!


Måste ju ha med en Tyrabild också, den här är tagen för några veckor sedan.

Ha en bra vecka på er nu!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fin bukett med rosor Tyra hade fixat, inte illa. ;) Kram kram




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback