Cogito, ergo sum...

"Jag tänker, alltså finns jag" - Descartes

Men ibland ska man nog inte fundera alltför mycket har jag kommit fram till i mina tankar... Att fundera här på bloggen ger inte heller så mycket eftersom jag får i princip ingenting i respons... Nu nog om det!


Den här veckan har spenderats med ett gäng goda vänner:

Veckan började med en tripp till Skattungbyn där vi hälsade på Therese, Theo och Nathalie som nyligen flyttat "hem" igen. Hade en riktigt mysig dag!

På tisdagen åkte jag till Långlet och tog en långpromenad med Sofia. Blev även lite fika och lek med barnen, de går så otroligt bra ihop Tyra och Stella! 

Igår, onsdag var det barnsång. Efteråt drog vi, tre mammor med barn, till Hörnet där vi mötte upp den fjärde. Käkade lunch ihop och kikade även i lite affärer innan vi gick åt olika håll.

Idag gick jag och Anders en promenad längs Saxviken i det otroligt vackra vintervädret. Blev även en mysig fikadejt framåt eftermiddagen på Kaffestugan med Anne. 

Kan bara summera veckan såhär långt med att jag är otroligt glad över alla mina vänner! Lustigt också hur allt går som i vågor. Ena veckan kan det vara lugna gatan, andra veckan många på en gång. Tycker att det är lika i många sammanhang. Som på jobbet; det kan vara helt tomt i butiken, sedan ramlar en kund in och så plötsligt blir det kö i kassan! Eller om telefonen har varit relativt tyst under en tid, så plötsligt löser samtalen/smsen av varandra. Ah, finns säkert bättre exempel men antar att ni förstår hur jag menar. "Ketchupeffekten" eller något...

Har även varit lite "husmor" i veckan. Lagat mat flera dagar till både Tyra, Kristofer och mig (kanske också kan härledas till "ketchupeffekten"). Att laga mat låter kanske som något vardagligt som alla människor gör dagligen men så är det inte för mig! Därav detta lilla uppmärksammande här på bloggen.

Just nu är jag sugen på att träna. Så är jag sugen på chips och dip också... Hmmm, undrar vilket det blir... Förmodligen ingetdera...

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken härlig vecka ni verkar ha haft. :) Men visst är det lustigt det där med "ketchup" effekten. Allt går i vågor känns det som... Hoppas ni får en mysig helg! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback