Dejt x 2!

Idag har jag haft två dejter med härliga vänner! Dejt nummer ett avverkades till största delen på Strand där god lunch åts i sällskap med Sofia, Stella, Jennie, Theo och så givetvis Tyra. Vi satt där ett bra tag, servisen började nog fundera om de skulle gå ut med menyerna till á la carten också... Barnen blev dock trötta så vi bäddade ner dem och promenerade iväg. Blev ett par korta stopp i ett par affärer innan jag drog mig hemåt och självklart lyckades jag fastna för något som jag fick med mig hem! Denna gång blev det en mysig halsduk i pälsimitation. Hopplös! Att jag redan har typ hundra halsdukar/sjalar/whatever hemma verkade jag ha glömt bort... Nej, den där garderobsrensningen som jag har funderat på ett bra tag måste nog verkligen bli gjord snart. Dels börjar garderoben bli överfull. Dels måste jag kolla igenom vad jag egentligen har och kanske börja använda sådant som är användbart och sedan slänga ut resten! Kanske att jag hade lyckats shoppa lite smartare då också och fått med mig saker hem som jag faktiskt behöver!

Efter en superröjning hemma inkluderat ihopplockning, bäddning, dammsugning, blomvattning mm under Tyras sovstund var det dags för dejt nummer två. Den blev en dejt utan barn, eller såklart, lilla charmtrollet Theo var såklart med (dock inte samma Theo som tidigare). Annars var det Ki, Elmer, Tigge och jag som intog Kaffestugan! Köpte en räkmacka och mineralvatten: 77 kr!!! Rena rånet! Aja, det var gott i alla fall som tur var. Hade väldigt trevligt och satt kvar tills de stängde. Tyvärr var ju alla affärer också stängda då, till och med Åhléns som annars brukar ha öppet typ jämt! Trodde nästan att personalen bodde där men tydligen var så ej fallet... Istället blev det fönstershopping, tror att vi lyckades få med nästan alla gågatans butiker, haha!

Måste även få med att det var en mycket trevlig (hm, använder jag ordet trevligt väldigt ofta?) föräldragruppsträff igår! Tre barn, tre mammor, tyvärr kunde de andra två inte komma. Men vi hade det bra och jag måste säga att jag verkligen trivs med de andra mammorna! Bästa gruppen! Nästa träff blir i Sälen då en av familjerna flyttat dit.

Nu: Desperate Housewifes!


Min familj <3

Familj och vänner, de bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu är min blogg låst.

Lösen ska finnas på din mejl.

Kram

Postat av: Therese

Ja vi har verkligen små charmtroll :) Ser framemot en dejt snart :) KRAM

2010-11-04 @ 20:22:52
URL: http://tessie80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback