Freeeeedaaaag!!!

Jäklar vilket bra humör jag är på idag! Underbart! Vaknade pigg och utvilad efter att jag för en gångs skull gått och lagt mig i tid igår kväll. Jag vaknade till och med före Tyra som vaknade kl. 8. Idag har jag tänkt att jag ska plocka lite hemma, alltid skönt att ha lite ordning inför helgen. Det tar nog dock inte så lång stund så en promenad och en liten runda på stan ska jag nog också hinna med. Är strålande sol ute! Sedan avslutas dagen med fredagsmys med mina älsklingar, gottigottgott och Idol!

Igår var en "mittimellandag". En lugn hemmadag med en snorig Tyra (som är mycket bättre idag, verkar vara någon mildare variant, hoppas, hoppas). Tyvärr var jag superseg så jag fick typ ingenting gjort... En långpromenad var nog det enda vettiga som jag gjorde... Men idag är det andra bullar!! =)

I onsdags hade vi en jätterolig dag då vi var ute på roadtrip med Sofia och Stella. Det var shopping som gällde och jag fick faktiskt med mig en hel del hem! Kul! Sågmyra och Kupolen var det som gällde och det var faktiskt lite svårt att slita sig, var många affärer vi inte hann med! Får nog bli en till tur snart! ; ) Barnen var helt otroliga, glada och nöjda hela dagen lång! Är imponerad av dem, borde ju inte vara så roligt att glida runt i en vagn i affärer en hel dag men det tyckte tydligen dom! Satt och "snackade" med varandra och med andra shoppingglada medan vi mammor provade kläder... Självklart lade vi in några matstopp också, ni får inte tro att vi svälte barnen (eller oss själva) på grund av all shopping! ; )

Här kommer delar av dagen i bilder:

Började dagen med frukost:


Tyras frukost

En del av min frukost. Kaffe och 70% choklad! =)


Påklädd och klar. Såhär glad var Tyra över att få åka på roadtrip! =)

Vid matstopp nummer två började: Stella & Tyra Show!


Klappa händerna och digga!


Armarna uppåt sträck!


Sen en liten blandning... =)


En Wayne´s Coffee skål för det!

När vi kom hem drog jag till stallet. Det får ni dock läsa om på
hästbloggen.

Här följer då fynden jag gjorde. Totalt hamnade jag under 800 kr för ALLT!. Bra jobbat va?


Två body´s och en tröja till Tyra. Babyproffsen och H&M.


Tre baslinnen och en t-shirt från Lager 157.


Jeans, top, mössa från Gina Tricot. Tröja med tryck från H&M.


Snygg detalj på jeansen.

Nu ska jag lämna datorn och istället börja göra lite nytta denna underbara fredag!! =D

Trevlig helg på er!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Tack!



Lät som en trevlig roadtrip det där. Fina shoppingfynd också. Vad söta dom verkar vara tillsammans Tyra & Stella. :)

Hoppas ni också får en trevlig helg!



Kram kram

Postat av: Therese

Så söta dom är:)

Du får komma vilken av dagarna du vill, men Måndagar är alltid tråkigast så ska vi kanske säga Måndag?

Trevlig helg

Kram

2010-11-05 @ 21:51:00
URL: http://tessie80.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Kul att småtjejerna gillade shoppingen :)



Sv:



Tack, vad snäll du är! Det kommer fler bilder snart :)



Hmm NY eller LA... som du säger så är det ganska stor skillnad på resmålen och jag gillade båda.

Här är någon slags sammanfattning.



NY: Puls, mycket folk, gränslös shopping, heta miljöer, mycket promenerande eller taxiåkande, många restauranger med bra mat, klubbkvällar plus en del turistande typ Empire State Building, Frihetsgudinnan osv.

Jag tyckte det var lagom att vara i NY i en vecka både för att det "bara" är en stad och för att det är ganska dyrt att vara/bo/äta där.



LA: Lite mera soft, sol, bad, fina stränder, sjukt fina områden med lyxiga hus, fantastiska vyer, mycket bilkörande (man kan typ inte gå någonstans pga att stan är galet stor) helt ok shopping och mysiga cafeér.

Passar om man vill ta det ganska lugnt och vara borta lite längre, typ två tre veckor. Stan är så stor med låånga avstånd, så varje gång man vill göra något eller åka någonstans så tar det ganska mycket tid. Plus att ligga på stranden kan man ju göra ganska mycket utan att tröttna :)



Det ställe som jag just nu skulle vilja åka tillbaka till är NY. Spara ihop typ 10-20 tusen (utöver resekostnaderna) och sen åka dit och shoppa upp allt :)



Vet inte om det var till någon hjälp överhuvudtaget.

Funderar ni på att åka till något av ställena?



KRAM



2010-11-06 @ 11:34:42
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback