Utgång! (Uppdaterad)

Efter en ganska lugn vecka avslutades den med en inte riktigt lika lugn helg. Blev party och utgång i lördags och jag säger bara: galet och tequila, sen får det räcka... Hade verkligen skitkul men på söndagen var det kanske inte riktigt lika kul och jag har nu kommit fram till att det är slut med alkoholdrickande! Haha, lätt att säga såhär på en  måndag efter en partyhelg kanske men faktiskt så vill jag absolut dra ner på konsumtionen (även om det faktiskt inte händer ofta längre att jag festar till det). Något glas vin på helgen kanske men sen får det vara nog! Återstår väl att se om jag lyckas!

Att vara ute och vara full bringar fram gamla minnen om mitt gamla jag. Partytjej var kanske en bra titel på mig lite längre tillbaka i tiden. Nu är jag dock mamma och snart jobbar jag förhoppningsvis som lärare, då får det vara lite ordning! Haha, som ni märker har jag funderat lite, haft lite bakisångest. Men jag tycker ändå att min slutsats är vettig. Lite väl präktig kanske, men vettig... Förmodligen håller inte mitt resonemang längre fram, då något roligt kalas lockar, men, men... Haha! 

Nog om det. Ny vecka och nya möjligheter. Idag blir det träff med föräldragruppen i Kråkberg, ska bli lika kul som vanligt! Sedan blir det storhandling på Maxi, kanske får i lite mer i vagnen jämfört med förra handlingen (se förra inlägget). Då blev det dock lite påfyllning efter en stund, ett blondt flickebarn äntrade då vagnen, hihi! I morgon blir det em-fika på Kaffestugan, om jag nu vågar visa mig där. Historien om anledningen till det är nog dock inte lämpad för bloggen... Haha!


Dealar i vagnen...


Stella


Tyra


Tillsammans på fiket

Det blir alltid barnen jag knäpper på så fortsätter på samma tema, nu får ni se lite av den skörd som jag missat att visa er på slutet... Jag ger er: Tyra!

Börjar med några tillsammans med katterna:

Till Tyras stora glädje upptäckte vi att Telma hade tjyvat Tyras säng...



Telma är förresten aldrig sen att hitta en skön sovplats:



Lite morgonmys med Zlatan.

Sen måste jag säga att jag tycker att Tyra är så duktig att äta själv! Än har hon inte fått äta vanlig mat själv med sked men däremot älskar hon sådant som hon får plocka själv, som smörgåsbitar:


Äter smörgåsbitar ur skålen...


I lördags hade vi även besök av min syster och hennes barn Julia och Wilma. Jättekul att de kom hit och att träffa henne och barnen! Det tyckte Tyra också, barnen underhöll henne på bästa sätt! Tog inga bilder då men här är en på de tre kusinerna när Tyra enbart var några veckor:


Å, vad liten Tyra var då! Vad fort de här första 10 månaderna har gått!


En liten, glad Tyra! Här måste hon vara några månader iaf...


Ah, några bilder har ni fått se nu iaf! Ska bli bättre på att uppdatera med bilder!

Ha en bra dag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback