Funderare...

Hm, vad ville jag då säga med mitt förra inlägg? Kanske att allt i bloggvärlden alltid (ofta) är så perfekt. Alla pysslar hemma, myser med barnen, bakar och lagar god mat. Man åker på underbara resor och shoppar järnet! Allt går i ett rosenrött tema. Men det är ingenting fel med det! Ärligt, vem hade velat sitta och läsa värsta deppbloggen? Jag tycker även att det kan ge inspiration att läsa om andras hemmapyssel, matlagning osv. Men ibland tror jag att det kan vara bra att påminna sig om att allt i livet inte är perfekt. Det behöver inte betyda att det är någonting dåligt men allt kanske inte alltid blir som man har tänkt sig, man kanske inte hinner med att göra allt det där som man vill... Och det är ok! Man kan inte räcka till till allt! Och nej, alla andra är inte perfekta... En annan anledning till att man kanske ändå får den bilden kan vara att många inte vill lämna ut hela sitt liv i en blogg, fritt för andra att läsa. Det är också ok. Ofta kan bekymmer vara av mer personlig karaktär...

Eller så ville jag bara säga att jag är den jag är och att livet går upp och ner. För det mesta ändå upp, jag är så glad över min familj och mina vänner och ibland gäller det att påminna sig om vad som är viktigt här i livet!

Fan vad man kan fundera ibland. Måste erkänna att boken "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer är en sådan bok som får en att tänka till lite. Den får även mig att skratta, hon skriver på ett väldigt humoristiskt och befriande sätt. Även då allvarligare händelser tas upp... Lästips!  

Nu har jag funderat klart! Nu slipper ni läsa mitt svammel mer, haha! Kan ju istället berätta att vi har haft en lugn helg. Bangade till och med en fest igår. Men vi behövde en sådan helg och jag är glad att jag var pigg idag då vi hade en riktig myssöndag då vi åkte på kalas, var i Färnäs och hälsade på och gled runt och kikade på hus till salu (nej, inga husvisningar, bara "kollade in" dem).

Nu sover Tyra och jag ska gå och lägga mig i soffan och knäppa mellan kanalerna tills jag hittar någonting sevärt.

Hoppas att ni har haft en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Maila headern till mig så kanske jag kan fixa det.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback