Vemdalen (bildbomb!)

I helgen var då min lilla underbara familj uppe i Vemdalen, eller närmare bestämt i Björnrike. Det var meningen att även Kristofers syster med familj skulle tillbringa helgen där men tyvärr blev minstingen sjuk så de fick lov att stanna hemma. Istället var det då jag, Kristofer och Tyra som intog den otroligt fina stugan med 10 bäddar. Har lite svårt för att säga "fjällstuga" då det snarare är ett "fjällhus". Hade lätt kunnat tänka mig att bo i ett liknande hus året runt, gärna med tillhörande utsikt!

Bjuder på helgen i bilder. Först ut är huset:






Utsikten från balkongen:





Tyra klädd för fjällmys i sin nya fina tröja med pippimönster som farmor stickat:





Under denna fjällvistelse blev det även pulkapremiär, något som verkligen uppskattades av Tyra!





På kvällarna åts det godsaker! Bland annat:





Kan säga att jag gärna hade stannat ännu längre!



=


På vägen hem stannade vi för att käka i Sveg. Om ni någon gång har vägarna förbi där tycker jag att ni ska stanna på Café Cineast. Bästa fiket!!!



Kommentarer
Postat av: Therese

Va fint de såg ut att vara. Stugan va lite lik den vi bor i när vi är i kläppen. Är ju så mysigt o bo så där:)



Kram

Postat av: Emma

Åh, vad härligt det ser ut. :) Vad söt Tyra var i sin fina tröja!



Kram

2010-11-22 @ 21:33:37
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack! Det löser sig säkert... Blir så arg & besviken bara... Men det är ju bara att ta nya tag! Kram på dig också! :)

2010-11-24 @ 22:34:59
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: iana

Ni ser ut att ha haft det supermysigt!

Ha ha, bilden på dig och Stoffe ser ut som om den skulle kunna vara tagen för 8-9 år sedan! :) Sötisar

Men sötast är Tyra!!!

Kram

2010-11-28 @ 13:40:56
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Marit

Mysigt ni såg ut att ha det och härlig stuga! Håller med övriga som kommenterat att Tyra är söt!! :)Kram

2010-11-28 @ 18:48:48
Postat av: Sara

Va mysigt ni ser ut att ha haft det!

Kram

2010-12-02 @ 09:08:52
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Låter bra det! :)



Jag skulle ju egentligen ha kommit upp veckan innan jul. Men nu är det så att Micke jobbar hela julen, så vi kan inte fira jul i Norrköping som planen var. Han slutar kl.15:15 på julafton & börjar kl.07:45 på juldagen... :s

Så då har vi tagit beslutet att jag åket till Orsa över julen ist. Så jag kommer på e.m den 22:a & åker hem den 26:e. Julklappstemat är ngt på D i år va?



Kram

2010-12-03 @ 12:11:32
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback