B-människa...

... är det inte så man kallas om man är kvällsmänniska? Har för mig att det var snack om a och b människor någon gång förut och då handlade det om människors sovmönster. Jag är, helt utan tvivel, en kvällsmänniska. Trött som få på morgonen men pigg som en mört (nåja, det kanske var att ta i för tillfället men ändå...) på kvällen. Jag går nästan aldrig och lägger mig i tid, det vill säga så pass tidigt att jag är pigg och superutvilad på morgonen. Framåt midnatt är min melodi allt som oftast... De få gånger jag lägger mig tidigt är de kvällar då jag varit trött som en zombie hela dagen eller dagar då jag har haft ovanligt fullt upp så att jag blivit slutkörd. Hehe, kanske är det som är grejen, jag är för slö på dagarna?? Nåja, slipper hur som helst fundera alls på detta i morgon bitti då Kristofer tydligen skulle vara hemma hela förmiddagen. Han har glatt erbjudit sig att gå upp med Tyris vilket innebär sovmorgon för mig! Snacka om vardagslyx! 

Idag har jag och Tyra haft en riktigt härlig dag! Efter frukost och morgonbestyr bäddade jag ner Tyra i våran säng och jag kröp även ner där själv en stund. Så skönt att få en liten tupplur sådär på förmiddagen (eller 10-tiden är nog snarare morgon för mig). Jag hann dock bli nöjd innan Tyra vaknade så smög upp en bra stund innan henne. Hon sover sällan några monsterpass på dagen längre men i morse var det riktigt sovväder med spöregn ute så hon passade på att sova ett par timmar! Haha, det blev nästan så att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med tiden! Till slut vaknade hon ändå lagom till lunch och till att hennes farmor kom på besök. När hon väl ätit, lekt med farmor samt kommit ur pyjamasen drog vi till Långlet för att träffa
Sofia, Stella och missarna. Det blev några timmar där med lek, fika och promenad. Det var faktiskt andra dagen vi umgicks, blev några timmar även igår efter sången. Mycket trevligt!! Efter Långlet blev det upphämtning av Kristofer, handling och sedan en pizza och ett glas vin! Tjyvstart på helgen...

Har en härlig dag framför oss även i morgon då mamma kommer hit. Hon och Tyra ska följa mig till stallet där jag ska rida en mycket fin häst! Sen får vi se vad dagen bjuder på! Till helgen blir det jobb för min del, middag i Färnäs och såklart röstning! Ni måste rösta, det vet ni va??? Jag har velat lite i år men har kommit fram till att jag ska rösta på det parti som som jag kan stå för och som jag tror är bäst för majoriteten av befolkningen och samhället i det stora hela, inte på det som ger mest pengar i privata plånböcker... Pengar är bra och ibland önskar man sig mer, mer saker, mer lyx. Är lite skeptisk till vissa skatter också. Men det är inte pengar som betyder mest i slutändan... Jag vill också kunna känna mig trygg om jag skulle bli sjuk, utan jobb eller om något annat oförutsett skulle hända. Hur pigg och "arbetför" man än känner sig i dagsläget så kan det ändras i ett kick om oturen är framme, det är någonting som jag vet med all säkerhet... Sen tycker jag givetvis att alla som har möjlighet ska dra sitt strå till stacken, men tror ni förstår hur jag tänker.

Nej, nu börjar jag faktiskt bli lite trött, avslutar med en blandning av den senaste tidens mobilbilder!


En av Sofias kattungar! Ååå, de var så fina!!


Tyris! <3


Fina Telma...


... men Tyras favorit är Zlatan!


En annan favorit är smörgåsrån eller macka med leverpastej!


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback