Politik

Har sett att det är många som bloggar politik idag. Känner att även jag vill säga några få ord. Gällande de blå kan jag bara säga att jag tror att deras politik kommer att leda till ökade klyftor i samhället och det är inte bra för framtiden. Inte bra alls. Jag hoppas givetvis att jag är helt ute och cyklar och att jag har helt fel. För mig personligen (om man bortser från min ideologiska ståndpunkt) gjorde det detsamma, eller det beror i och för sig på hur deras skolpolitik kommer att se ut... Känner att jag borde vara mer insatt i dessa frågor men om man ser till läget i skolorna idag ser det ju inte så lovande ut tyvärr... Hoppas hur som helst på en uppryckning där... De klarade i alla fall den ekonomiska krisen med plus i kanten så nu får vi hoppas att det ändå blir bra det här, finns inte så mycket annat att säga. 

Gällande sådana som hoppar på andra på grund av vad dessa röstat på (i ärlighetens namn har jag framförallt sett rödgröna väljare som hoppat på blå väljare men givetvis förekommer pajkastning från båda sidor) förstår jag inte riktigt syftet? Vi har tack och lov en demokrati vilket betyder att alla är fria att rösta på det parti som de själva tror är det bästa. DÄREMOT kan jag helt och fullt förstå att SDs väljare får sig både en och flera kängor. Hur fan tänkte de?? Jag skäms verkligen över de som inte förstått bättre men samtidigt förvånas jag över hur många de var! Hua, ryser av obehag... 

Över till en kortfattad resumé av helgen som gått. Lördagen spenderades på jobbet och i Färnäs hos svärföräldrarna där Tyras faster och kusiner även befann sig. Kul att träffa alla, snart blir det nog en tur till Sthlm för våran del för att hälsa på dem! Igår, söndag, var det fika, röstning och valvaka som gällde (i det stora hela). 

Idag har jag och Tyra varit i Orsa och hälsat på både mormor och gammelfarmor. Tyra fick även vara kvar hos mormor en stund då jag och (min) farmor åkte iväg en sväng. Jag har även hunnit med en städning hemma, känns skönt att ha sådant avklarat en måndag, nu ska vi bara njuta och ha det bra resten av veckan!

Orkar inte lägga in några bilder för tillfället, de kanske kommer några senare! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med om att man inte ska hålla på med denna pajkastining mellan blocken & dess väljare. Det är väldigt löjligt faktist...

Men att rösta för att få in ett främlingsfientligt parti in i vår riksdag, hur kan man tro att DET är bra för landet!? Det är som du skriver, man ryser bara utav tanken att man kan ge sitt stöd till dom. Samt att det är så många!!! Huuh! :/



Jaja, nog om det! Hoppas att allt är bra med er! :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback