Barnfri helg

I lördags morse vinkade jag av Kristofer och Tyra som då drog iväg till Östersund. Jag har ju varit ifrån Tyra tidigare men hon har aldrig åkt ifrån mig och jag har aldrig "bara varit" hemma själv sedan hon kom till världen (i vilket fall inte en hel helg), så det kändes allt lite konstigt! Lördagen bestod dock av aktiviteter hela dagen lång så då hann jag inte fundera så mycket. Iväg till jobbet, jobba, snabbshopping inför kvällen (tack Anna, min "personal shopper"), hem för att städa, fixa iordning mig, fördrink med trevligt sällskap, god middag på Strand, liftade hem (inte så smart kanske att kliva in i en främmande bil med en främmande man men, men...), nattsällskap (nej, ni behöver inte oroa er, inga otrohetsskandeler här inte och det har absolut inget att göra med liften hem! Skulle aldrig komma på tanken och dessutom kände jag att jag var iskall på krogen, glansdagarna är över kan man lugnt säga). Summa sumarum en härlig dag och en riktigt trevlig kväll!

Söndagen var en mycket lugn söndag. Kommer knappt ihåg när jag hade en riktig soffdag senast! Dagen efter var det faktiskt riktigt skönt! Kunde dock inte sitta stilla hela dagen lång så passade på att måla en vända i extrarummet och pysslade även med lite annat smått och gott i hemmet. Utanför dörren gick jag dock aldrig! När Tyra kom hem på kvällen var lyckan total, vilken underbar unge vi har! 

 Nu har jag precis kommit in efter att ha suttit ute i solen en sväng, helt fantastiskt vilket väder det är! Älska våren! På våran framsida är det dessutom lä så det känns som sommarvärme därute! Nu ska jag dock sluta att slöa och börja jobba lite här hemma. Det gäller att ligga i om det ska bli klart någongång! Skruva upp gardinstänger och sätta upp gardiner är mitt nästa projekt. En sak i taget men det går i vilket fall framåt! Vet att jag har lovat bilder och det kommer! Snart... Sen... En annan dag... =)

Kommentarer
Postat av: icky

Glansdagarna kommer igen!

2011-04-19 @ 10:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback