Hall och kök...

Nu när jag kommit igång med målningen i extrarummet så har det återigen börjat klia i inredningsfingrarna! Sådan tur att det faktiskt är en hel del inredning kvar att göra här hemma! Även de rum som "på ytan" är klara saknar en del inredningsdetaljer. I vardagsrummet som jag visade bilder på saknas exempelvis tavlor. Är på jakt efter antingen en jättetavla med något häftigt motiv som ska hänga vid matplatsen, eller kanske en hel rad med tavlor? Annat som saknas är taklampa, ett par små "golvpuffar" ska kläs om, nya "piffkuddar" till soffan behövs, jag märker själv nu att det rummet som jag ansåg mest klart har en hel del kvar. Men som sagt, tycker bara att det är roligt och förhoppningsvis ska vi bo här ett tag så får helt enkelt ta en sak i taget och se det växa fram... 


Syns att de behöver en liten makeover! Men vill inte slänga dem, tror att de har en bra plats då de fått nya, snygga överdrag!

Nu tänkte jag visa er några bilder från kök och hall. Först förebilderna:









Sedan efterbilderna:

 





På bilden ovan ser ni även den lilla halvvägg som jag nämnt tidigare. Nu tror jag att jag har hittat en tapet till den!! Vet dock inte om jag ska ha den på båda sidorna eller om det bara blir åt det håller som är mot hallen och ytterdörren...



Ska inte ha färgkombinationen som är på bilden men kommer nog ändå att bli svårt att välja för den fanns i flera olika underbara färgkombinationer! Var på Colorama idag för att köpa färg och jag såg direkt att dessa nyheter från InTrade hade kommit in! Färgkombinationen som jag fastnade mest för var nog ändå en med silvergrå bakgrund, rosa blommor och gröna blad (hittade ingen bild på den)... Kristofer gillade faktiskt också den! I övrigt i köket ångrar jag lite att jag inte lyssnade på Kristofer som tyckte att vi kunde ha ett runt bord... Det vi köpte duger men hittar jag ett snyggt runt på loppis eller auktion kommer jag nog att slå till! Kanske att det blir svart eller vitt isåfall...

Ja, där har ni det! Del två av rundvandringen i vårat hem!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Otroligt snyggt blev köket iaf!!

Postat av: Lisa

Hallen blev oxå snygg!! Vad fint ni har det!!

2011-04-28 @ 22:33:10
URL: http://fotolaiza.blogg.se/
Postat av: Emma

Det blir nog jätte snyggt med en sådan tapet. :)

2011-05-02 @ 17:27:40
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback