På plats!

Vilken härlig känsla det är! Den där att veta att vi nu är på plats i VÅRAT nya hem! Den gamla lägenheten är nu urstädad och klar (om nu hyresvärden inte har något mer att klaga på, det vet man aldrig). Det kändes otroligt skönt att få alla grejer hit till nya stället och veta att allt är klart på gamla... Vi har även börjat få lite ordning här hemma. Det som vi gjort hitintills i renovering är: målning på nederplan, fondtapet i vardagsrummet (skogen), ny spis och diskmaskin och nytt golv i vardagsrummet. Apropå golvet så blev jag riktigt nöjd, blev ett lyft för hela rummet! Vi har också fått upp det mesta av våra grejer. Tyras rum och vårat sovrum beslutade vi att de skulle få vara som de är tills vidare så där är inrett och klart.

Det som återstår att fixa är målning i extrarummet, som ska bli kontor med en extra sängplats. Sedan uppackning och inredning där. Målning av hallen uppe och av trappen står också på schemat över saker som vi hoppas ska bli klara inom en snar framtid. En ny köksfläkt ska också in, väntar bara på leveransen. Och inte att förglömma, på söndag åker vi på Ikea för att fixa inredningsprylar! Några saker som står på inköpslistan är hallmöbler av något slag, nytt köksbord och stolar, tvbänk och en hel del annat smått och gott! 

Det känns verkligen bra här! Jag trivs, Tyra trivs och Kristofer trivs. Katterna har också börjat installera sig (även om den ena har varit på vift sedan igår, blev ivägjagad av grannens hund...). Nämnda granne var för övrigt en lustig prick. Efter att vi hälsat och efter att hunden jagat iväg våran Telma stod vi och pratade lite. Jag sa då att vi trivdes så bra hitintills och att vi gillade huset och området. "Vänta bara tills ni fått elräkningen" fick jag till svar då. Jag sa då att visst, vi har hört att det kostar lite här på vintern och att vi planerar att installera en kamin, men förutom elen så verkar det ändå väldigt bra! Grannen och en annan granne tittar då på varandra och säger "näääää" och sen inget mer... Snacka om negativ människa! Frågan är varför de bor här om de inte trivs? Hoppas att det bara berodde på en dålig dag eller något... I övrigt verkar dock grannarna glada och positiva!   

Bilder kommer att dyka upp så fort jag har tillgång till eget internet, just nu surfar jag på grannens, hihi! Det tog en väldans tid att flytta internet men jag hoppas på att det fungerar i morgon fredag, vilket de har lovat.

Komma gärna och hälsa på om ni vill!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska bli jätte kul att se ert nya hem. Vad skönt att ni trivs! :)



Kram

Postat av: iana

Vad härligt att ni börjar komma i ordning :)

Kommer gärna och hälsar på snart!

Har du kvar ert gamla köksbord? Vill du sälja det?

Jag kommer i och för sig inte ihåg hur det ser ut, men vårt är så uruselt att vad som helst är bättre! :)

2011-04-08 @ 19:21:56
URL: http://illiyena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback