Tiden går och jag är så glad och lycklig över det jag har!

Under de senaste dagarna, eller veckorna kanske jag ska säga, har det verkligen gått upp för mig hur stor Tyra har blivit. Helt otroligt vad mycket det kan hända på ett år! Det är småsaker som händer varje dag som gör att jag förstår att Tyra verkligen hänger med nu! Jag tycker ju att hon har varit väldigt "med" länge men på slutet har det varit på ett annat sätt eftersom hon nu kan uttrycka sig på ett annat sätt än tidigare, hon tar sig fram överallt och hon säger även ganska många ord. Haha, på gott och ont kan jag säga, det är oftast ingen tvekan om vad hon vill men om hon då inte får som hon vill visar hon även sitt missnöje väldigt tydligt...

Ett tillfälle som uppmärksammade mig på hur mycket Tyra hänger med utspelade sig alldeles nyss då jag sjöng för henne (jag brukar alltid göra det efter att vi läst saga och innan jag lägger henne). Jag sjöng "Trollmors vaggvisa" och när jag började sjunga "oajajaj buff" så började Tyra "ajajajaj". 

När man ser mer "nyanlända" bebisar förstår man också att tiden har gått. Det är knappt att jag kommer ihåg hur liten Tyra var när vi åkte hem ifrån BB. Igår träffade jag Thereses lilla veckogamla Tilde, som vägde ungefär lika mycket som Tyra gjorde när hon kom, och hon var så liten! Pytte! Superfin var hon också! Idag såg jag även Halims lilla kille (Aras tror jag att han heter) som nu är två månader gammal. Också han kändes väldigt liten, vägde typ ingenting kändes det som (speciellt då i jämförelse med Tyra som jag är van att bära). Så söt han var med allt sitt mörka hår! Kändes väldigt bra att se Halim också, usch vad illa olyckan som han var med om hade kunnat gå (även om den visserligen gick fruktansvärt illa som det var...).

Tänkte lite på det där idag. Hade en mycket trevlig långlunch efter barnsången (som för övrigt nog var det mest uppskattade sångtillfället hittills från Tyras sida). De fyra barnen sov i nästan två timmar bredvid varandra i sina vagnar medan vi mammor och en pappa satt och käkade och snackade. Blev en hel del prat om ekonomi, resor och liknande. Jag kände att jag verkligen vill ut och resa snart, blev så sugen när de andra satt och pratade om sina resor som de varit på eller ska på! Men samtidigt ska vi snart flytta och vi vill fixa till huset en del. Vid sidan av det har suget efter egen häst börjat göra sig påmint och nu även detta ressug. Ett tag där kände jag mig lite besviken att jag inte kan få allt (helst samtidigt på en gång) men så började jag tänka efter. Vi har det hur bra som helst och det som på riktigt betyder något är min familj; att de är friska, trygga och mår bra! Precis vad som helst kan hända när som helst (se bara på Halims olycka) och livet är så skört så skört. Ibland ska man kanske inte bara längta efter mer och mer utan i stället leva i nuet och ta tillvara på det man har (vilket jag förvisso har försökt göra och jag har tänkt på det många gånger tidigare, men ibland är det bra att påminna sig själv)! Vi tar en sak och en dag i taget, sen får vi se vad som händer i framtiden!

Nu när jag fått lite hjälp med att få till det där med bilder kan jag meddela att de två tidigare inläggen nu är kompletterade med bilder. Här kommer även några bilder på min fina tjej som jag älskar mer än någonting annat! Här först två som är tagna vid två olika tillfällen men på samma plats. Den första är tagen i somras när Tyra var 6 månader och den andra är tagen nyligen då vi var i Malmö, de skildrar ganska tydligt att det har hänt en hel del: 




Min tjej:



Kommentarer
Postat av: e

2011-02-16 @ 22:01:26
Postat av: Emma

Det är sant som du skriver. Man ska uppskatta det man har & ta vara på det... Ta hand om varandra, nära & kära. Det är ju ändå det som betyder mest. :)



Kram på er!

Postat av: vicky

Bra tänkt! Hörde nåt bra idag som jag ska skriva ner när jag får tid!

2011-02-17 @ 20:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback