Spabesök...

Så här många inlägg är ni inte vana att få på en vecka, eller hur? Men jag måste ju berätta lite om min helg som varit mycket upp men också lite ner.

Börjar väl med det tråkiga att lilla Tyris har varit sjuk hela helgen. Det började natten till lördag då hon låg och hulkade många gånger under natten. Dock verkade det inte vara någon vanlig magsjuka då ingenting kom upp men det märktes tydligt att hon mådde illa... Under hela lördagen var hon med Kristofer och hon hade sovit i princip hela dagen. På eftermiddagen hade hon över 39 i temp. I natt har hon sovit ganska bra och även under dagen idag har den mesta tiden gått åt till sömn. Som tur är har tempen gått ner och nu verkar hon även lite piggare, skönt! Usch, det är verkligen jobbigt att se sitt barn må dåligt, då känns det i mammahjärtat! De stunder hon har varit vaken idag har hon ändå varit supergo! Glad och med massor av roliga uttryck! Till exempel när Kristofer gick ut från vardagsrummet, då sa hon "hedå" och vinkade!

På lördagen, aninges trött efter natten, var jag ändå laddad för ett inplanerat spabesök! Tyvärr började det inte så bra då de ringde och berättade att min terapeut var sjuk så jag kunde inte få min behandling som jag sett fram emot så länge. Fick istället ladda om för ett spabesök utan behandling men det kändes ändå ok då jag hade riktigt trevligt sällskap i form av Anne och Carro. Att bara vistas på spa där man kan bubbla, äta frukt, bada, basta och bara ha det bra är ju inte heller helt fel! Väl på plats var dock Carro så snäll att hon överlät sin massagetid till mig (hon hade redan flera andra behandlingar bokade) så en 30 minuters massage fick jag i vilket fall! Superskönt och välbehövligt, tydligen var jag både sned och stel... Efter x antal härliga timmar på spa började dock våra magar att kurra så då drog vi vidare till Strand. Åt god mat, tog ett glas vin och snackade, superkul verkligen!!

Åter hemma igen hann jag gosa lite med min dotter innan det blev läggdags för henne. Sedan dukade vi fram lite rester från gårdagen och bänkade oss framför tvn för att se Melodifestivalen. Mina favoriter hittills i tävlingen är utan tvekan Swingfly, tycker att deras låt var skön, glad och den gav energi! Igår var The Playtones bäst enligt mig.

Rester hemma hos oss: Chips, ostbågar, dip, goda ostar, kex, godis... Ja ni ser själva! Gott!

Nu hoppas jag att Tyra vaknar pigg och kry i morgon! Planen för morgondagen är att ta tag i lite packning innan det är dags för mig att ta mig till frisören och senare till stallet! 

Hoppas att ni har haft en härlig helg! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Inga dåliga rester det där inte! ;)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback